Bakfullast när han dör vinner?

Min mormor brukar, abropå köphysterin som råder här i västvärlden, säga: Den som har flest saker när han dör, vinner. Jag formulerar nu om det till: Den som är bakfullast när han dör vinner. Abropå västvärldens undgomskultur att dagen efter tävla om vem som är mest bakis. Som att det är något att var astolt över?? Aja, idag vinner i alla fall jag. Bara dit jag ville komma. Jag har mått skit hela natten. Nu sitter jag i soffan under täcket ,efter en frukost som hade varit toppgod om jag kunnat njuta av den, och har ångest om att jag börjar jobba om två timmar. Och T var tvungen att ta min bil då jag 8 imorse inte var i skick att köra honom till Barkaby där hans bil väntar. Kände att jag gärna behåller mitt körkort några år till... Så om en dryg timme ska jag ta mig ner till stationen och åka kommunalt som resten av de vanliga dödliga. Sa jag att jag mår skit?

Var hemma hos T´s polare och hans nyinflyttade sambo och åt middag och drack för mycket rödvin. De hade lagat libanesiskt, med kycklingspett, bulgur och couscous och minst 5 olika slags hummos. Var även persiljesallad och bröd i mängder. Och till efterrätt bjöds det på kolapaj med glass och hallon. Åt som om det vore den sista måltiden. Mat blev det över massor av allt. Men jag undrar var rödvinet försvann? Vi hade fyra flaskor, och T drack öl til maten och tog det klokt nog lugnt med rödvinet. Är inte förvånad om jag nästan fick i mig två  flaskor ganska på egen hand. Inte konstigt att man mår som man mår. Ni som känner mig vet att Natta egentligen kräks efter en flaska. Förstå då hur jag mådde inatt. Urk. T tog soffkuddarna och gick in och la sig i köket. Undrar bara hur jag ska gottgöra honom? Dessutom så måste han hämta mig på jobbet halv elva ikväll så vi kan åka och hämta hans bil.. Och jag som egentligen borde skriva klart min analys. Usch, nu vill jag inte vara med längre. Måste duscha. Hjälp. Tillägg: drömde att jag fick G- på den hemtenta jag väntar på posten. Hoppas jag inte kan drömma sanndrömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0