en fin mening

Är inte detta en vacker mening?

"Att lära sig skriva bra är att låta ämnets egen logik skina igenom i texten, samtidigt som man låter sig ledas av sin psykologiska fantasi, sin förmåga att föreställa sig läsarens intressen och behov av den kunskap som ämnet rymmer."  Ur: Språkutveckling under skoltiden. Teleman. sid. 11.

Satt bara och läste sådär lagom seg som jag alltid tycks vara nu för tiden, när jag kom till denna mening. Fastnade bara för den. Jag vet att jag är kocko... Idag har jag sovit runt 2 timmar på eftermiddagen Jag måste börja äta vitaminer eller nåt, såhär trött ska det inte vara möjligt att vara.  Nu har jag 15 min på mig att läsa innan Ugly Betty börjar. Jag ligger så sjukt mycket efter med läsningen. Damn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0