Ibland är det skönt med lugn och ro!

Fredag kväll. Klockan är snart halv 8. Stackars prinsen jobbar sent, giganti har öppet sent ända till jul. Jag återvänder till jobbet imorgon kväll, från 16-22 ska det slitas som aldrig förr. Gäller att slålsätta sig, det är ju jul och svenskar är aningen kända för att vara hysteriska vid denna högtid. Men för tillfället njuter jag av ledigheten. Kom hem från stan för ca 1 och en halv timme sen. Var en supermysig dag, vi gick runt i lite olika affärer och pratade hemlisar. Sen blev det en lunch/middag vid 15 på jensens beufhouse. Delade på en korg med allt möjligt friterat gott och sen åt vi kycklingfile med rostad potatis och två såser. Lika såstokiga båda två. Och pepsi max på det. Vi rullade därifrån. Men det var det värt! Nu sitter jag här och är supersugen. Men jag vet verkligen inte på vad. Sitter och dricker min Loka medan jag funderar på om jag ska ge efter för begären eller sitta snällt och vänta på att Bruce the almighty ska börja.  Hmm..

Kollade på lhs´s hemsida idag, kammade hem VG i betyg på Barnlitteraturkursen! Väntar ju fortfarande på mitt arbete i didaktik, men nu är det nästan "skit samma" vad jag får, för betyget är klart! Jippijej! Nu har jag alltså VG i 22,5 p av 30. Mitt logiska tänkande säger mig att även då jag inte får VG på nästa kurs, så visst borde jag kunna få VG på hela kursblocket? Har jag fel eller hur fungerar det? Inte för att det har någon betydelse över huvud taget, bara mitt eget ego som en gångs skulle får känna sig duktig. Spänningen är olidlig.... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0