Julchoklad i mängder!

Jag är så fruktansvärt mätt! När jag för en gångs skull stod för matlagningen trängdes T ikapp med mig i köket full färd med att göra julchoklad i alla former. Så efter min fantastiska kycklinggryta kunde jag inte låta bli ischokladen och chokladtryfflarna med choklad resp. apelsinsmak. Inte särskilt nyttig, men sjuuukt gott! Ischokladen bara smälte i munnen, har nog aldrig ätit något så underbart!

I helgen har det varit fullt ös hella tiden. Julbordet i lördags var helt klart lyckat! Mycket god mat, trevlig personal och utsikt utan dess like. Från Kaknästornet ser man ju ut över halva Stockholm. Elva personer var vi sammanlagt, kan ju säga att med min familj/sammanblandning av människor från olika/samma familjer- så blir det rätt många viljor och åsikter. Men vi har helt underbart kul ihop! Som tur var så åt jag för mycket för att kunna dricka alkohol i samma mängder som jag brukar vid dessa julbord,  så jag slapp tack gode gud bakfyllan! Kunde till och med sätta mig och plugga igår kväll, och få saker och ting gjort!

Idag har jag läst allt som ska läsas till morgondagens föreläsning och seminarium, skönt att kunna gå och sova med gott samvete!  I veckan väntar mest bara plugg- till fredag ska jag försöka hinna klart med ett första utkast till analysen som är examinationsuppgiften i denna kurs. Blir rätt mycket att göra med andra ord!
Nu väntar cityakuten....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0