Klagosång

Idag är en sån dag då jag måste få klaga lite. Kan inte hjälpas, är bara så! Arbtesskygg som jag är, är en jobbdag mitt i ledigheten för mycket för lilla mig. Jobbade från 10 och kom därifrån runt 18.20. Sjukt mycket folk idag och lika många otrevliga som trevliga kunder. Haft 30 min rast under hela dan och sprungit fram och tillbaka som en skollad råtta. Bläääääääääääääääää. Ramlade genom dörrn när jag kom hem, som tur var hade mitt hjärta lagat mat som var klar när jag kom hem. Sånt underlättar. Imorgon är jag ledig. Runt 17.30 ska jag om allt går som det ska, fixa naglarna. Innan dess ska jag åka till Kista och se om dem har kvar en klänning som jag dreglat över ett tag, som jag nu tänkte passa på att köpa för mina julklappspengar... Sen ska jag försöka jaga reda på en dropin tid och klippa mig, känner mig ganska risig i håret. Och OM jag hinner, ska jag försöka städa och plugga lite. Det blir var det blir. Det enda braiga med idag var iaf att jag fick en tvättid redan nu ikväll av en snäll gubbe i tvättstugan. Tack! Alternativet hade varit 7 imorgon bitti. Nej tack, trött! Mina ögonlock är tunga och det känns som jag somnar snart. Men tvätten måste fixas. Och sen kanske vi gör milkshakes i min nya mixer. Köpte med glass och banan på jobbet, så förhoppningsvis blir det nåt litet godis...  Om jag inte hinner somna innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0