Månen är en äggula

Såg ni månen ikväll? Vi satt i bilen ute i Rosersberg på väg till T´s föräldrar när vi möttes av äggule-solen. Ost är ju annars en vanligare benämning på månen, men ikväll var färgen lika brandgul som en äggula i sin allra finaste form. Coolt var det i alla fall.

Nu har det hänt. T och jag har tagit det stora steget in i vuxenvärlden. Nu är det på allvar. Vi har köpt en plasma Tv på 42 tum. 10 000 fick vi betala för denna lilla pärla. Sambon minj har nu googlat och formumat sig fram till att vår nya TV garanterat är det bästa i denna klass på marknaden. Det känns skönt. Puh.

Wii har pojken införskaffat också. Jesus vilken träningsvärk vi fått efter att ha bowlat, spelat tennis,boxats och golfat. Så mycket var det länge sen vi tränade! Ska köpa nåt tjejspel som jag kan spela. Blir bara arg på allt jag inte förstår på Super Mario Galaxy som T snart är expert på. Men idag köpte jag i alla fall singstar- schlagers. Ska ta med den upp till Karin i Sunsavall över nyår tänkte jag. Skojsigt värre.

Nu är julen över. Jag fick en soda stream och en obh chilli mixer. Lyckan är gjord. Jag är gammal som numer blir glad för hushållsmaskiner. Fick såklart massa annat också, och varje år hörs utropen: Men vi skulle ju inte ge varandra några julklappar iår! Och ändå sitter alla begravda i prylar, omslagspapper och snören. Proppmätta. Ja, vem älskar inte julen?



225208-3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0