Cosmopolitan...

Ja, jag vet att det bara var drygt en timme sedan jag skrev sist, men jag kan inte låta bli. Efter en mycket delikat middag (åt bara en halv potatis) satte jag och Tommie oss och drack kaffe och babblade om massa konstiga saker som vanligt. Men vad som icke hör till vanligheterna är att Tommie reser sig upp och meddelar att han ska blanda en Cosmopolitan till mig. Bara sådär! Och för en gångs skull hade vi alla ingredienser hemma; cointreau, vodka, tranbärsjuice och lime. Och dra på trissor, även isbitar! Han gör några mindre smidiga moves med centilitermätaren i glas medan jag högt ber Gud att inte låta honom tappa den. Jag hör något mumlande om filmen Cocktail när han sedan börjar jonglera med en (!) lime... Allt höll, så nu står en oootroligt fin och god cosmo på vardagsrumsbordet framför mig. En tisdagkväll i mjukisbyxor och cocktails. Får väl fira att jag sakta men säkert håller på att bli frisk. Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0