Dagen efter

Gårdagskvällen var fruktansvärd. Hade jag haft modet hade jag skurit ut min egen matsäck. Jag var döende. Sen några månader tillbaka började jag misstänka att jag var överkänslig mot mjölkprodukter. Blev svullen och äckelmätt flera timmar efter jag ätit. Så jag började köpa mjölk och fil/yoghurt utan laktos och problemen försvann. Igår åt T och jag middag, underbar vacker och god laxsallad med hemmagjord hovmästarsås. Till efterrätt hade vi köpt ostkaka som vi åt med hallonsylt. Hur jag eller vi för all del, tänkte när ostkakan inhandlades är och förblir ett mysterium. Men ca 20 minuter efter vi ätit upp och satt och tittade på Pirates 3 kom magontet. Kände mig nästan gravid i 8 månaden (som om jag vet hur det känns) och hade så ont så jag inte kunde sitta, ligga eller stå. Till slut grät jag för att jag hade så ont. Min stackars älskade visste inte hur eller vad han skulle göra, men han ringde i alla fall sjukvårdsupplysningen. Men inte kunde dem hjälpa. Rådet de gav var att dricka vatten, det brukar gå över efter ett par timmar. Ostkakan åts vid 21. Vid 02.00 kunde jag somna utan att vara suicidal. Fruktansvärt. Aldrig i hela mitt liv att jag äter en ostkaka igen. Det var det det.

Nu sitter jag och ska välja ut en dikt av Barbro Lindgren och "ett kapitel ur ngn av kursens barnböcker eller en bilderbok." Dessa ska sedan under VFU:n (verksamhetsförlagt utbildning) jag jobba med i barngrupper om 5-6 stycken för att se vad man kan få ut av ett boksamtal. Jag börjar misstänka att jag är korkad på riktigt, men jag förstår inte instruktionen. Att man bara ska välja ett kapitel ur en bok förstår jag, men innebär detta att man enbart ska välja ett kapitel ur bilderboken också? Inte nog med att jag tycker att det är svårt att läsa en bilderbok för en grupp barn då man måste försöka visa bilderna samtidigt, ska man dessutom bara välja ett kapitel? Sen ska vi dessutom motivera varför en viss barnbok är bra att arbeta med i en år 4-klass. Motiveringen måste innehålla ett språkutvecklande perspektiv. Eh? Har hittat en bok om asperbers (från litteraturlistan), men ett språkutvecklande perspektiv...? Wish me luck....

Om en timme ska vi åka till mässan, mat och dryck. Whereever there will be food- there we will be..=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0