En bra dag

Idag har varit en bra dag. Lyckades till och med med konststycket att komma i tid. Var i och för sig inte så svårt då jag missat att lektionen var framskjuten 30 minuter.... Hade examination i didaktikdelen på kursen, lämnade in min vfu-rapport och mina 5 sidor som boksamtalen som jag höll i under praktiken. Man kan bara få g på dessa uppgifter så får jag inte det kan man ju lika gärna hoppa av!

Lunch hade vi i 30 min. "Alla" gick till pressbyrån och köpte något ätbart. Jag velade bort halva rasten men så bestämde jag mig för en kycklingwrap, och en kaffe (det var 58 minusgrader, typ). vad jag inte tänkte på vad att det var någon röra i min wrap, någon röra med creme fraise. Och mjölk hade jag också i kaffet. Min mage gjorde revolt. Fick så ont i magen, det är som om en liten dvärg sitter där och försöker hacka sig ut, ungefär så känns det. Cirka 5 timmar senare mådde jag bra. Men nu har jag fått nog. Ringde vårdcentralen och ursäktade mig för att jag glömde min senaste bokade tid, och lovade att dyka upp på min nya tid, på tisdag 8.30. Laktosöverkänslig? Är det inte det jag är så får jag sluta äta helt och hållet. Inte rött kött och inte laktos. Jag säger som den TOKtöntiga Anders Timell på radio; tack för mig, hej....

Hemma så var jag duktig nog att påbörja min hemtenta. Valt vilka böcker jag ska jämföra och spaltat upp svaren för första frågan. Nu har jag just kommit hem från yogan, var underbart pass idag! Nästan så jag tänker i banorna yoga-instruktör.... Men men, en sak i taget kanske vore bra....

Imorgon ska pappa vara med på SVT2 i Gokväll kl 18.15. Han ska prata om Ambres. Står om filmen överallt nu, kul! Båda kvällstidningarnas TV-bilagor har mindre artiklar och lokaltidningen hade en helsida med papa. Ica-kuriren hade hela två sidors reportage om Ambres och pappa. Tyckte dock att den fokuserade väl mycket på pappa, tråkigt!
Nu ska jag duscha och kolla på tv, men bara en timme! Imorgon ska jag vara på mitt gamla jobb 8.00. Jag ska leka vikarie för 7orna och 8orna, i matte och NO. Shit, wish me luck....=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0