ett glas rött

Äntligen är livet någorlunda tillbaka till det som ska kallas normalt. Tommie fick komma hem idag. Ingen idé att ha kvar honom på sjukhuset eftersom hans värden förblir detsamma (långt under normalt). Istället ska han bli stamkund på vårdcentralen här hemma och lämna det ena provet efter det andra. Wannabe-doktor som han är har han googlat sig fram till sin egen diagnos: körtelfeber. Återstår att se. Han är glad över att få vara febrig i hemmasängen och jag är glad över att slippa somna ensam.

Har verkligen varit sanslöst trött hela helgen, blev efter pappas förhandsvisning enbart 5 timmars sömn mellan fredag och lördag och natten mellan lör och sön sov jag mellan 03-08. Alltså 10 tim på hela helgen. Sov sen 10 timmar söndag till måndag och inatt ca 7 timmar, så jag borde vara utvilad. Icke då. Imorse när jag kommit till centralen är jag så förvirrad att jag sätter mig på fel tunnelbana, TROTS att jag hade en inre monolog med mig vilken linje som ska ta mig fram till plugget. Jag kom 25 minuter försent.

Fick hemtentafrågorna idag. Det värsta är att det finns en vg-nivå och jag vill verkligen inte nöja mig med någonting annat. Vilket innebär att jag måste lägga ner mycket arbete på detta. Suck, och jag som är så trött...=)

Imorgon är det dags för yoga igen. Tycker verkligen att det är den den bästa träningsform som finns. Ska försöka gå på söndag också eftersom mamma ska vara co-ledare. Blir kul, teknikpass.

Nu ska jag återvända till mitt glas rödvin. Hoppas somna riktigt gott inatt. Tommie sover ju i princip dygnet runt, så jag tänkte vid 14-tiden lägga mig och vila en halvtimme jag också. Jag sov i en och en halv timme. Så jag satsar på rödvinsdvala efter ugly betty, depserate housewives och kanske lite heroes, à la säsong 2... förstå att jag inte hinner plugga när det är så mycket viktigt på tv....

Kommentarer
Postat av: emma

hej lilla vän, usch vad läskigt med tommie. Han blir bättre snart ska du se.. tusen kramar emma

2007-11-20 @ 19:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0