idioter!

Så klart så blev inte gårdagens planer så som vi tänkt. Istället för mysig middag med lax och vin hemma hos Milli slet vi alla tre som djur med städning i Karins hus som såldes idag. När Karin ringd vid fyra och var hyfsat knäckt var det bara att dra på sig trasbyxor och sätta sig i bilen och åka till Vallentuna. Var där runt 17 och Milli kom ca en och en halv timme senare. Höll sedan på att städa som tokar till halv tio när vi utmattade åkte hem till Karins föräldrari Frösunda prästgård och åt middag och tittade på Freedom Writers. Sjukt bra film förövrigt som jag vann ien utlottning i Lärarstudenten (en tidning). Fick hem den på posten igår, ibland ska man ha tur!

Slogs av en sak när jag var inne på facebook. Alla dessa "causes"- först fick jag dåligt samvete för att jag ignorerade barncancerfonden, men sen slog det mig. Vad hjälper det dem att jag går med i en grupp på facebook? Det är en sak att skänka pengar- det gör nytta. Men att vara med i en grupp? Nej jag fattar inte. Förklara gärna så lovar jag att tänka om.

För övrigt är jag fortfarande sjuk. En tant flyttade faktiskt på sig nu på pendeln. Jag förstår henne. Jag skulle inte heller vilja sitta bredvid en förkyld mig med rethosta på pendeln strax innan helgen. Förlåt, men jag var tvungen att åka tåg för att komma hem..!

Nu ska jag dra upp Tommie ur soffan, vi ska hem till mamma i Ekolsund och äta middag och sova över. Adam fick tom ledigt från jobbet så vi kan umgås hela familjen för en gångs skull. Nu ska mamma och jag snora ikapp. Mysigt.


Kommentarer
Postat av: Luva

Hihi nu hitta jag din blogg =) Men grejen me causes är väl att man ska visa alla sina "friends" vilken fiiiin person man är som bryyyr sig om alla stackars djur a cancerbarn a fan vet allt.. fast man slipper öppna planboken liksom... Nee nu var jag allt lite cynisk där, folk bryr sig säkert jättemkt pa riktigt :) Puss pa dig!

2007-11-02 @ 14:40:56
Postat av: Natta

Hej gumman-välkommen hem! Du har rätt- folk vill nog bara lätta sina samveten. Rätt praktiskt när det dessutom är gratis! Vi kan vara cyniska ihop! =)

2007-11-02 @ 21:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0