mähä

Jag hatar Musse. Och då pratar jag inte om Pigg, utan om den där tönten som springer runt på kanal 6 och slåss med nån stackars beduin. Och Tommie skrattade som aldrig förr. Men jag blir bara arg. Finns det verkligen ingenting vettigare att visa på bästa sändningstid?

Nästa söndag finns det som tur var det. Ambres- en död talar, går då på svt2 kl 20.00. http://www.ambresfilm.com/. Pappa har slitit med den där filmen i åratal nu. Äntligen närmar det sig! Ska bli spännande att ses vad som kommer att skrivas, både innan och efter. Fenomenet är coolt, sen får folk tro vad de vill.

Idag har T och jag varit på mat och dryckmässan. Provsmakade 6 st olika rödviner, men älsklingen körde så han fick nöja sig med småsippar från mitt glas. Mycket mat för kött och ostätare. Men jag är halvveg och laktosintolerant, så jag höll mig till vinet. Blir alltid lika arg när man ser Ingelsta kalkon hägras framför en, för att sen minnas att de minsann använder fårtarmar till sina korvar. Tack och hej för mig! Tommie fick med sig några märkliga korvar hem, kroppkakor medan jag samlade på mig te, indiska matröror och en sockerhällare. Och inte att förglömma, tre stycken olika såser, laktosfria minsann!

Sen pluggade jag, oj vad jag pluggade! Har gått runt hela dagen och haft ångest för min VFU- uppgift som jag skrev om tidigare idag. Men när jag väl satte mig med ett tomt wordblad, instruktionerna och böckerna jag ska använda, lyckades de märkliga instruktionerna bli verklighet. jag lyckades på någon timme åstadkomma en bra början till mina VFU-uppgifter. Nu kan jag sova med gott samvete!

Morgondagen blir en lång dag. Tåget går halv 8, är framme runt 8 i skolan. Kommer smita efter lunch, känns lite sisådär, första dagen och allt, men mamma och jag ska vara hemma hos Emerich runt 12.30. Efter mötet måste jag hem och plugga några timmar, eftersom det tycks som om jag ska utföra mina boksamtal under tisdagen! Sen på kvällen är det möte på jobbet. Och jag som inte jobbat på en hel evighet... Nu ska jag tvinga Tommie från sina skolböcker så jag får prata av mig min söndagsångest.  Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0