När världen sviker.

Vad säger man när unga dör? Det som i princip varit vardagsmat i landet långt långt borta har kommit nära så nära. En förort norr om Helsingfors har drabbats av en tragedi. Kunde lika gärna ha hänt här. Eftersom jag så fort det händer någon skummar fram information på flashback (nyfiken som man är), har jag läst brevet denna lilla 18-åring lämnade bakom sig. Några timmar innan han sköt ihjäl sju skolkamrater och rektorn. Sen tog han sitt eget liv. En förvirrad pojke med övertro på sig själv- såg sig själv som en GUD och var övertygad om att hans dåd var rätt att utföra. Han visste att det skulle skrivas att han var psykopat och skrev att det inte kunde skyllas på dataspel, uppväxt eller föräldrar. Allt han älskade var att hata.

Hur kan en pojke leva i en sådan vanföreställning om världen? Var finns de vuxna? Läste också någonstans att han blivit mer och mer inåtbunden det senaste året. Varför reagerar då ingen? Känns så JÄVLA tragiskt att såna här saker får hända. VAR ÄR DE VUXNA????????????????????????

Fan vad arg jag blir. Ursäkta svordomarna. Men det finns inget som gör mig så upprörd som när ungdomar lämnas ensamma med sådana snedvridna bilder av verkligheten.  Här i Sverige bragdes ju 16-åringen Riccardo om sitt liv. Alla är offer- även de som utför sparkarna eller håller i pistolen.

Annars flyter livet på som vanligt- just slagit på Greys anatomy s(stavning?) om jag nu missar början av. Tommie och jag kom hem från yogan för 30 min sen. Var tyvärr inte min favvoinstruktör så det kändes mer som ett hetsigt workoutpass än avslappnande yoga. Men man får väl vara glad för den träning man får. Idag har jag förövrigt också ätit duktigt- känns skönt att inte ha dåligt samvete när man går och lägger sig!

Fick lägenheten besiktigad idag också, inga konstigheter. Skönt att ha det överstökat, nu väntar jag bara på ombildningsbesked från sollentunahem. Läst som en tok idag också, och lånat de sista böckerna jag behövde från Solna bibliotek. Helt ikapp med läsningen, jag e grym!

Nu ska jag försöka ta igen de första 7 minuterna på G.A.. Blir nog inte så svårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0