Nu kan vintern komma!

Efter en och en halv timme, ömsom i regnrusk, ömsom i ett kallt garage, har jag och Tommie kämpat med att byta till vinterdäck på våra små Fiestapärlor! Nu kan stormen komma! Men som Tommie sa, tar väl ändå en månad till och då är däcken redo att hänga in handduken. Så jag hoppas  få se lite eller mycket snö innan helgen är över! Någon annan som är trött på regnrusket? Tänkte väl det...! Blev ingen riktig middag idag- åt jordens lunch vid 12 och en liten macka hos Tommies föräldrar innan däckbytet, så hungern infann sig aldrig på riktigt. Nu är det ändå försent, ska inte äta efter 18. Men nu när helgen gör entré lär man väl falla ner i gamla vanor igen.

Dagen började ytterst harmoniskt. Klockan ringde 07.00- snoozade. Snoozade lite till. Gick sedan upp runt 08.00 och åt trevlig frukost både prinsen och jag. Sen frågade jag Tommie vad klockan var. Då var harmonin över. Jag började 09.00. Mitt tåg gick från stationen 08.17. Nu var klockan 08.20. Fråga mig intre hur eller vad eller varför jag tryckte på snooze och var helcool hela morgonen. Jag började dock ana oråd när vi drog upp persiennerna i köket och jag insåg att det var väldans ljust ute! Med panik fick jag slänga mig in i duschen och överge min underbara kopp kaffe som jag bara hunnit dricka några klunkar ur. Tur ibland att man har racerbilen, blir ju tyvärr lite dyrt att åka med trängselskatter, parkering och bensin. Men när alternativet är att komma en timme sent är det inte mycket att fundera över. 10 minuter sen blev jag nu. Men jobbigt var det.


Jag önskar så att jag kunde berätta om alla stolliga typer vi har i klassen- för tro mig- åtminstone två orginal har vi. Men då jag inte vet vem som läser denna blogg och eftersom jag tillhör den fantastiska lilla skaran som inte vill såra eller hänga ut någon så kan jag inte berätta om dessa personer. Men ååå vad jag vill!

Imorgon är det fredag, Tommie den svikaren är båtvakt med Ludde hela natten. Min underbara mamma med sambo har ju köpt hus i Enköping/Bålsta, så jag åker nog dit ut efter plugget imorgon och njuter av mat, vin och en tänd brasa istället. Det jag ser fram emot mest, är lugnet. Ska kura upp i "röda rummet" med en filt, ett glas rödvin och en av alla de böcker jag fortfarande har kvar att läsa, och bara njuuuuuuuuta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0