Och så kom vintern!

Lördag kväll. Nu är jag frisk, men lik förbannat sitter jag hemma. Min forne festprisse till karl sitter i köket och pluggar. Jag drömmer om musik, barer, människor. Jag vill ut! Jag vill leva mitt 25-åriga liv som det borde levas! Dessvärre är jag för lat och för fattig för att faktiskt ta tag i detta problem.

Vi ska äta sallad ikväll- jag med lax och T med kött i någon form. Mums! Igår när jag ställde mig på vågen på morgonen hade jag gått ned 0,9 kg. Nästan ett kilo mellan måndag till fredag! Jag kan om jag vill, det är klart! Men nu vågar jag nog inte väga mig igen förrän kanske tisdag- var hemma hos mamma och hennes sambo igår. Mamma var på sin yogamassage kurs, så hennes sambo och jag åt och drack rödvin tills vi storknade, eller till halv tio när mamma kom hem. Då drog vi fram ost, kex och vindruvor och åt lite till. Sen till frukost lyxade jag till det med tre rostmackor med ost och jordgubbssylt. Eftersom vi aldrig köper hem rostbröd får man ju passa på att njuta! Sen fyllde jag på min kaffekopp och gick upp på övervåningen (äntligen har jag en övervåning igen!!!) och glodde på nån halvfånig romantisk komedi. Helt underbart! Sen var det dags att sätta sig i bilen och åka hem. Det var dagens höjdpunkt, vit härlig snö så långt ögat kunde nå, solen sken, och jag var utvilad. Satte på min GES-skiva och skrålade igenom nästan alla låtar på väg hem. Lyckan var obeskrivlig. När jag var hemma vid halv två sov T fortfarande. (Han hade gått båtvakt till 06 på morgonen.) Undrar om han kommer somna inatt?

På måndag börjar min VFU- ska bli tokkul. Ska ha boksamtal om en dikt och en prosatext med en grupp på 5-6 barn. Sen ska jag även intervjua personal och eventuellt skolledningen om deras syn på barnlitteratur och dess funktion. Vid lunch på måndag ska jag och mamma hem till Emerich (Roth) och delta i ett möte som Emerichfondens styrelse ska ha. Min duktiga mamma har tillsammans med Emerich börjat jobba med ett projekt. Mer info kommer, tror det kan bli riktigt stort.

Ok Malin,  jag sitter hemma en lördagkväll och tråkar, så jag följer i dina fotspår. Here goes:
  • Vad gjorde du för tio år sedan? Var 15 år gammal och antagligen bland de jobbigaste tomåringarna som kan gå i ett par skor. Förlåt mamma för att jag var ett monster!
  • Vad gjorde du för Ett år sedan? Pluggade arslet av mig. Gick på södertörn och läste muntlig och skriftlig framställning, idéhistoria och vetenskapsteori. Plus att jag gick på Poppius två kvällar i veckan och gjorde nästan inget annat än att skriva och skriva och skriva.....
  • Fem Snaskisar du gillar:Lakrits i alla dess former och färger! 70 % choklad. M-kulor är jag sjukt svag för. Popcorn med cola på bio- oslagbart! Vet inte om sprit är tillåtet att räkna med, men nu tar jag mig friheten: Cosmopolitan, mums!
  • Fem Låtar du kan texten till utantill: Always- Bon Jovi. Livin on a prayer- Bon Jovi. Lemon tree- artist ? Lucky- Britney Spers. Truly, madly deeply- Savage Garden. Och sen förvisso de flesta andra BJ låtar också...
  • Vad skulle du göra om du var miljönär:  Betala tillbaka mina vidriga studielån. Plugga OCH leva lyx. Dra utomlands med älskling hela sommaren. Helt klart köpa en liten cab..
  • Tre dåliga vanor: Bita på nagelbanden, sex and the city beroende, kör för fort.
  • Fem saker du gillar att göra: Köra för fort, shoeshopping, vara på riktigt sköna fester, skriva, yoga.
  • Fem saker du aldrig skulle klä dig i: tröjor man visar magen i, ankelboots (fattar inte den trenden), nätlinne, regnbågsfärgade strumpbyxor, canadian goose-jacka. Nevah!
  • Fyra favoritsaker: Silverringen mamma gjort, min almanacka, datorn och sex and the city-boxen.

  • Detta blev verkligen det längsta inlägget hittills. Får jag i mig en cosmo eller två kanske jag skriver om det jag egentligen tänkte skriva om. Ciao!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0