once upon a time...

Ny dag- ny blogglook... Detta inlägg blir inte särskilt långt, är KOLOSSALT trött! Trots att jag gick och la mig i hyfsad tid och borde vara trött efter yogan, låg jag och vände och vred på mig i en evighet. Och när jag väl somnade kändes det som om jag vaknade stup i kvarten! Hemskt när man har såna nätter!

Var en toksoft dag idag, hade matte med sjuorna, de höll å med bråk, och från 11-14 med lunch emellan hade jag NO med åttorna som höll på med kroppen och alla dess fantastiska organ! Kan ju inte påstå att det är en dans på rosor, för det är tufft, men trots att detta är större barn än de jag så småningom kommer att undervisa, så är jag övertygad om att detta är helt rätt för mig! Två tankar blev tydliga idag- lärare som inte passar som lärare, och outbildade lärare som är helt fantastiska. Och sen om ungdomar, visst måste dem kunna få bli stimulerade även på rasterna. Talade idag med en gammal elev, han gick i fyran när jag jobbade där, nu går han i nian. En toppenkille, född i sverige men har föräldrar som inte är det. Han sa att det är för mycket invandrare i plugget, att det är dem som ofta gör det stökigt och högljytt. Och uttryckte klar förtvivlan att det inte finns något riktigt uppehållsrum under rasterna. Skulle vilja fundera högt kring dessa ämnen, men nu orkar jag inte.

Tänkte plugga ett tag, men nu fick jag veta att en polare till T kikar förbi och krashar på middag, så då är det bara att dra på sig förklädet, städa undan lite och ställa sig i köket! Nej, skämt åsido, laga mat kan jag inte, det är Ts uppgift... =)

Ikväll är papa med på Gokväll kl 18.15 på svt2. Don´t miss it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0