Tankar från en trötter

Ojojoj, nu har det hänt sådär massa saker igen! Eller så är det bara det att det var sååå länge sen jag skrev! (1dygn!) Kan ju börja med den tragiska nyheten att jag är sjuk igen. Detta är nu tredje superförkylningen denna höst, vem vill mig ont???  Och passande nog tycker skiten  upp lagom till min jobbhelg, igen!!! Redan förlorat tillräckligt med pengar efter allt som varit denna höst. Inte klokt! Lyckades sova tre timmar idag på eftermiddagen, ändå lika trött som innan. Sjukt.

Men men, igår var ju på Wasahof, mamma, hennes sambo, bror, T & jag. Kom dit ca kvart i 6 och fick bord på en gång. Alltså, jag har knappt ord för att beskriva denna meny, var svårt att inte dregla hejdlöst bara kan kastade ett öga på den. Det slutade med att jag åt honungsgratinerad chevre på ett litet toastbröd- men en härlig sallad med nötter och oliver. Till varmrätt åt jag och mamma hummer. Helt underbart! Och männen drack öl medan kvinnorna delade på två (!) flaskor husets vita. Dessa två innebar att vi drack en var. Inte konstigt att man kände sig vinglig när vi gick därifrån. Det är så svårt att ha koll på hur mycket man dricker när det finns en sann gentleman vid bordet (mammas sambo), som ständigt ser till att man har ett fullt glas! När han hällde upp det sista i flaskan var jag övertygad om att jag fortfarande var på mitt första glas- och detta var innan varmrätten ens kommit in! Gott var det i alla fall, och lika underbart trevligt som alltid, snacka om att man har världens bästa familj! Sen drog vi oss till 7eleven där jag fick mitt söt och chokladsug botat och T handlade lite folköl till oss, nice! Sen crashade alla lägenheten i stan och åt godis, drack öl och kollade på heroes. Mammas sambo somnade dock efter halva, då är man trött! Runt 22 knatade pöjken och jag ner till karlberg och tåg tåget. Somnade på en gång och vaknade med bomull i näsa, hals och öron. Härligt.

Idag började jag en ny kurs. Det är skönt när man är så förkyld så att det knappt känns som att man kan hålla sitt eget huvud uppe- ännu mindre sina ögon. Idag var en sån dag. Men jag orkade mig igenom dessa två timmar, på norska. Men helt ärligt så undrar jag hur mycket som egentligen fastnade. Kan ju säga så mycket att jag nu har en hel del att läsa... Imorgon ska jag upp 06.00. Lektion 8-10. Sen LUNCHRAST till 11.00 då nästa lektion börjar. Hade ju hellre haft nästa lektion direkt på, jag vill äta lunch efter 13 då vi slutar. Knäppt...

Ja idag så åkte jag som sagt hem och sov några timmar. Var tvungen att vara frisk då det var dags för dejt med mina fyra underbara tjejer från tv-utbildningen. Alla köpte med egen mat och sen fixade värdinnan "snabbpaj" till efterrätt. Det gäller ju att välja sina vänner väl! =) Som vanligt hade vi en sjukt rolig kväll, finns inte många som kan få mig att skratta såsom dem. Nästa gång (ska försöka innan jul) är en tanke att ha pyjamas / (slash ska uttalas)glöggkväll. En av flickorna lovade att försöka styra upp det. Kan ju säga att det inte alltid är så lätt med fem starka viljor med fullspäckade scheman! Men jag hoppas på det bästa!

Just det! Pratade med Karin idag också- vi har bestämt att i sommar ska vi åka till Helsingfors och kolla på Bon Jovi! Deras turne kommer ju tyvärr inte till sverige- så då får vi komma till dem istället! Som att jag inte har mycket i huvudet redan (förutom bomullen) så ska jag nu greja biljetter, båtresa och hotellboende. Pust! Nä, nu måste jag sova om jag över huvudtaget ska orka öppna ögonen imorgon bitti! Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0