tillbaka till mellanstadiet!

Jag har just käst den fantastiska boken Adam och Eva- en historia om plugget, kompisar och kärlek. Snacka om flashback tillmellanstadiet! Man kände igen varenda känsla, varenda fundering! Den som ändå kunde spola tillbaka tiden! Har faktiskt varit hyfsat duktig ikväll. Vfu-uppgiften kändes till en början ungefär som att tugga i sten, men efter 1 glas rödvin och middag på sallad, lite kalkon, 3 spagettistrån och en klick pesto kändes den ändå överkomlig. Lyckades få ett första utkast klart plus att jag hunnit tvätta fyra maskiner. OCH ätit ca 20g glass. Tommie behövde glass, han är faktiskt sjuk. Så som den underbara flickvän jag är åkte jag och köpte glass till mitt hjärtegull. Han kunden äta ca 250 g glass, men efter att jag konstaterat att det varkligen var 240 kalorier i 100 gram glass, hällde jag över 1/4 i hans skål. Så kul kan jag ha när jag nått min målvikt. Är ändå ganska imponerad av mig själv, måste säga att jag haft bra diciplin på ätandet. Visst kan det alltid bli bättre, men detta är ändå det närmsta motivationen jag hade när jag faktiskt gick ner 5 kg. Gick ju visserligen upp 3 igen, men nu är jag återigen 1 kg ner och tänkte nog försöka komma ned åtminstone 4 kg. Den som lever får se. Synd bara att jag är tokig i mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0