vänner

Att ha sanna vänner är få förunnat. Men den lyckan har jag. En människa som är en del av mig men ändå står utanför och kan se sånt som är oklart för mig. Som natt och dag. Som jord och luft. Men ändå så nära. Det finns få som kan göra mig så illa- men som jag samtidigt inte kan vara arg på särskilt länge. Långsinthet finns inte- bara kärlek. Man behöver inte bo på samma gata- inte ens i samma län- vänskapen finns där ändå. När som helst, om vad som helst, hur som helst.  Utan dig är jag ingenting...!

Söndag. Fortfarande sjuk. Hittade kocilliana hemma hos mamma- fick för första gången på länge en natt i ro. Hostan är fortfarande hemsk- men aningen bättre. Nu har förkylningen kommit ikapp istället.

Jag har ett problem. Jag ska läsa Barnen från Frostmofjället, men har inte lyckats få tag på den. Så jag måste läsa den på Internet. Hemskt att sitta och stirra på en skärm så länge- är ju inte direkt en kort bilderbok jag ska plöja igenom...  Har idag och imorgon på mig. Ska dessutom hinna läsa massa annat också. Sa jag att jag är sjuk och orkeslös? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0