Inte okej!

När man inte ens kan sova en timme utan att vakna halvvägs med en chockhostattack så att det känns som man är milimeter från döden eller att hosta upp sina egna lungor, är man inte frisk.. Blir sjukt less!

Bon Jovi på Ellen show this moment, alltid nåt att glädjas åt. Aldrig hört de spela denna låt-Lost highway. Kommer alltid älska BJ. Men det är en annan historia, känner mig något splittrad.

Anledningen att jag var tvungen att sova nu på eftermiddagen var förutom det uppenbara att jag är sjuk och konstant trött, att jag var uppe sju imorse och antagligen inte kommer isäng förräns hyfsat sent idag.
Vad vaknade jag av då? Jo min älskade Tommie som är allergisk mot allt vad väckarklockor heter på morgonen hade som alltid tryckt på snooze när hans mobil ringde. Den ligger sedan bredvid honom i sängen.  Efter någon minut puttar han dock av misstag ner mobilen mellan väggen och sängen (han sover innerst). När den efter ett tag frenetiskt börjar tjuta igen ska Tommie försöka komma åt den och tar därför spjärn med armarna mot väggen för att skjuta bort hela sängen från väggen för att nå ner och plocka upp telefonen från golvet. Mindre smart. Bredvid vår säng står ett nattduksbord. Bredvid nattduksbordet står en hög CD-hylla. Bredvid CD-hyllan brukar TVn stå men är sen igår kväll vriden mot sängen. På andra sidan där TVn brukar stå står en till CD-hylla. Snett framför CD-hyllan står Tommies myslampa med "tyg" runt från IKEA. Hört talas om dominoeffekten någon gång? Allt rasade! DVD filmer, videoband och CD skivor flög ut i hela vardagsrummet, en CD hylla klöv Tommie lampa och var (utan att överdriva!) ca 5 cm från fönsterrutan! Tänk att vakna av det braket 10 över 7 på morgonen. Jag började gråta. Efter städningen kom vi i otakt, jag fick stressa i mig frukost för att sedan inse att mina bilrutor var täckta av IS! TJOCK is! Paniken steg när jag inser att motorvägen var proppad. Det slutade med att jag åkte över hela sollentuna för att åka av motorvägen vid silverdal. Men jag hann i tid, halleluja! Åkte bil bara för jag inte orkade trängas på tåget med min eländiga förkylning, men imorgon tar jag nog ändå tåget till plugget...!

Ikväll ska (om allt går som det ska) jag träffa mina tjejor. Karin är hemma från sundsvall för att göra klart husförsäljningen här hemma och kolla så att städningen är korrekt utförd. Lite det våra kvällsplaner hänger på, att hennes hyresgäster behagade att städa efter sig.. Vi planerade middag i Millis och Jacobs nyinköpta trea i Farsta, tänkte dra med mig en flaska (eller två) rött, varese de vill eller inte! =)

I plugget hade vi didaktik med kvinnan som skrivit ca hälften av kurslitteraturen till denna kurs. Gillar sånt, hon verkar bra! Återkommer med detaljer imorgon eller senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0