Nystart

Jag är en bloggoman, fullkomligt slukar alla intressanta bloggar jag kommer över. Trots att skrivandet är hälften av mig, har jag inte på riktigt bestämt mig för att börja blogga själv. En av mina närmsta vänner sa en gång, det är över ett år sen nu, att jag alltid pratade om mig själv. Då dog jag. Det som varit jag, så som alla kände mig då, dog. Kanske är det därför jag inte velat börja blogga- bloggar har ju en tendens att bli relativt självcentrerande. Men jag vill inte vara den person jag blev i och med den kommentaren. Jag hoppas jag lärde mig något, jag hoppas andra inte tycker samma sak. Men jag blev sårad in i själen och kommer aldrig glömma dessa ord. Den delen av mig är död. Förhoppningarna är dock att den delen av mig som är kvar har hyfsat koll. Så därför ska denna blogg inte enbart handla om mig och mitt liv, som i och för sig är ganska trist, utan den ska handla om alla de diskussioner och frågor som jag möter i plugget. Skolan är ingen rolig värld att vistas i, det har jag förstått. men jag kan inte hjälpa det, jag älskar varenda diskussion, jag älskar att ringa mamma efter en lång skoldag och bara ösa ur mig allt jag fått höra, vad jag tycker, vad andra tycker och hur det egentligen borde vara. Detta ska min blogg handla om.

Kommentarer
Postat av: Josefina

Åh vilken trist kommentar, den måste varit sagt av någon som inte vid tillfället mådde så bra. Jag tycker inte du ska ta den till dig. Vem ska man annars prata om, om inte sig själv menar jag? Det är ju genom sig själv man upplever och tolkar världen. Bara för att man pratar om sig själv betyder inte det att man inte lyssnar på andra.

Kikar igenom din blogg lite efter ditt tips på facebook.. ;-)

Kramar Josefina

2008-02-06 @ 17:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0