4 dagar senare...

... är jag tillbaka. Min jul har som vanligt inte varit varken lugn eller rofylld, men däremot väldigt rolig! Kort recap: På julafton följde T hem till pappa, där pappa, farmor, lillsyster Olivia och pappas nya tjej(!) var. Mormor följde med också. Vi åt lunch tillsammans och hade det hur mysigt som helst. På julafton var första gången jag mötte pappas flickvän, och jag måste bara säga, att om pappa inte vill behålla henne, ja då kan jag ta henne! Hon var helt underbar. Lärare såklart, hehe, någon som kan gissa vad vi pratade om i 4 timmar? Mormor, som börjar tröttna på mina utlägg och diskussioner om skolan, höll på att bli galen! Runt kl. 16.30 kom mamma och Krille och hämtade mig och mormor, då hade T åkt för att fira jul med sin familj för länge sen.

Bilder: jag, någolunda julfin, farmors italienska delikatess, och julbocken som T gav till mamma & Krille.

Stopp nr 2 var sen Krilles föräldrar, där var det som vanligt fullt med folk och massa god mat och härlig stämning!


Runt 22.30 satte sedan mamma, Krille, Adam (som jobbade till 19.30 på julafton), mormor och jag oss i bilen och åkte ut till Ekolsund där vi hade julklappsutdelning och drack mousserande. Underbart mysigt!

Dagen efter (juldagen) kom pappa och farmor ut till huset och för 100:e gången denna jul åt vi en härlig jullunch! På eftermiddagen åkte vi hem och Karin dök upp från julfirande hos sina föräldrar. Vi fixade iordning oss snabbt och fick skjuts till Häggvik och juldagsfirande som startade med en underbar förfest med ca 20-30 pers och slutade med ömma hälar efter flera timmars dansande på Garbo i Sundbyberg.  Där var även en gammal gympakompis till mig som jag inte mött på många många år, men som det var otroligt kul att träffa igen! Herregud vad vi dansade!


Karin, jag & Tina.

Och kronan på verket är ju min förkylning som aldrig tycks ge sig. Min hals gör mig snart galen. Så trots en lugn fredag misslyckades jag med kurerandet och jobbhelgen svepte fram snabbt som aldrig förr. Idag är dock den sista söndagen jag slutar 22. Det ska bli underbart skönt, äntligen kommer jag att kunna se 21-filmen på TV, ALLA söndagar!

Igår kväll åkte jag och T hastigt och lustigt på bio, såg YESMAN-faktiskt riktigt underhållande! Nu är det dags för frukost/lunch och en lååång jobbdag.

Love
/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0