*host host*

Tänk att hela skallen är full med bomull, och att bomullen blockerar hörselgångarna. Plus den hemska förkylningen, nysningarna som aldrig tycks sluta och den retsamma rethostan. Så har ni nu ett full bild av min förkylning. Och för skojs skull kan vi slänga in lite värk i nacke och leder också. Med andra ord precis som man vill må dagen innan julafton.

Jag började dagen med en stor kopp te ingefära/citron med honung i. Och till det två rostmackor, precis som när jag var sjuk som liten. Blir på nåt märkligt sätt nästan lite mysigt. Det enda som saknas är mammas tröstande klapp på ryggen och någon film med Macaulay Culkin medan jag sitter inrullad i täcket i vardagsrumssoffan. Åh vad skönt det är att vara liten ibland!

Idag är planen att försöka sova så mycket som möjligt. Man ska sova och c-vitaminchocka bort förkylningen. Dessvärre måste jag svänga förbi Vällingby C ett slag och hjälpa T hitta en liten julklapp till sin moster, och jag måste hitta nåt litet till mammas sambo. Stackars T jobbar till halv tio ikväll, från 10. Får man verkligen jobba i nästan 12 tim i sträck? Planerar att överraska honom med lite glögg och pepparkaksvickning när han kommer hem. Någon uppesittarkväll blir det garanterat inte, men det vore ju mysigt att umgås lite innan det är sovdags. Nu ska jag krypa ner under mitt täcke och tycka synd om mig själv igen.

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0