Julbord!

Hade en underbar kväll igår! Var jag, brorsan, mamma, mormor, mammas sambo, hans föräldrar och T.  Innan maten drack vi mousserande (damerna) och öl (herrarna) och njöt av den coola atmosfären nere i jordkällaren på Ekolsunds Värdshus. Det var Gustaf III som satte Ekolunds slott  och värdshus på kartan en gång i tiden. Julbordet var suveränt, sillen var galet god och servicen fantastisk. Några i sällskapet saknade ett och annat på julbordet, men jag och T resonerar så att det är bättre att det  är något smalt som är ordentligt tillagat än kvantitet utan smak. Men de hade till och med kalkonkorv, så jag kan nog inte bli så mycket mer nöjd! Dessertbordet var utom denna värd och när vi ätit klart runt 22.00 någon gång kunde vi knappt röra oss. Sen gick vi återigen ner till vinkällaren där en pianist underhöll och försökte bedriva nån slags live-karaoke med julbordsgästerna. Dessvärre så var det någon stackars karl, som trodde han kunde sjunga och berättade om sina turer på Finlandsbåten och hur han brukade lura kareokevärdarna på båten för att sjunga flera gånger, som lade beslag på micken hela kvällen. Mammas sambos pappa, som har en sjuhelskottas röst, lyckades tränga sig fram några gånger och skona oss från kryssningssångaren, men med underbart sällskap och lite gott i glasen så gick det egentligen ingen nöd på någon. Var skönt att sitta och hånskratta lite faktiskt...

Idag ska jag försöka få lite läsning gjord, dessvärre är jag trött idag då sängen hemma hos mamma är alldeles för mjuk för min rygg. Tror jag vaknade säkert 25 gånger inatt och skruvade mig själv till söms. Suck. Här är tre bilder från igår:



Jag under julbordet. Mammas sambo och mamma skymtas i bakgrunden.



Adam gjorde ett senapshjärta. Oerhört kreativ bror jag har, eller hur?


Min underbara bror och jag nere i vinkällaren innan julbordet.


Kommentarer
Postat av: Penajs - tankar, foton & musik

Kika gärna in i min fotoblogg :)

2008-12-07 @ 14:27:35
URL: http://penajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0