Nyklippt, nyslingad, lite rikare och väldigt nöjd med dagen!

Idag har varit en mycket bra dag. Ingen vanlig måndag idag inte. Trots att jag och T kom hem vid 01.30 igår efter att jag efter jobbet åkte och sällskapade honom på Ekerö hos en kompis, (kul att vara spiknykter när alla andra är dyng för övrigt) så kämpade vi upp oss tidigt imorse och åkte till hans mammas hårsalong. Där fick T uppdraget att installera babs-terminalen och jag fick sitta ner och bli ompysslad; både slingad och klippt. Nu är jag inte sådär hysteriskt blond längre, utan blont blandat med att gäng mörkare slingor. Ursnyggt om jag får säga det själv, länge sedan jag blev så nöjd med en klippning!

Därefter tog jag färd mot Sollentuna där jag skulle plocka upp pappa och lillsyster, för pappa och farmor skulle till banken medan jag passade syrran. Vi köpte en ny kam till farmor och busköpte godis, trots att det faktiskt är måndag...! För två år sedan fick jag och bror en mindre, men ansenlig summa pengar av farmor, men de var alltså inte förrän nu, två år senare, som vi fick dem. Detta för att vi skulle fundera noga på vad pengarna skulle användas till. Mina kommer i framtiden att bli ett bidrag till en handpenning på en bostad någonstans någon gång. Trots att de är förbjudna, känns det ändå skönt att ha lite "krispengar" till hands. Men de ska bara bara växa, det lovar jag!

Efter alla ärenden åkte vi med farmor hem och åt lunch och hade en helmysig eftermiddag, tänk hur mysigt de kan vara att bara umgås med sin familj en hel dag. Här hemma väntar städning, eftersom T och jag bara kommit och gått de senaste jobbdagarna har hemmet dessvärre förfallit, och eftersom jag nu väntar på två til jobbdagar är det lika bra att städa upp nu så mycket det bara går! Kul för mig, verkligen....

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0