Övergiven

Min blogg ekar tom i början av denna vecka. Sorgligt det känns. Men igår var verkligen inte en bloggdag, det låg liksom inte i luften. Det hände för övrigt inte så mycket igår. Var tvungen att ta sovmorgon då mina helger kör min energi i botten. Sen har jag drabbats av någon slags spänningshuvudvärk, stramar bakifrån nacken till baksidan av huvudet. Inte särskilt skönt. Jag läste faktiskt under gårdagen, och blev tvungen att hoppa över föreläsningen, läsningen till dagens seminarium kändes viktigare. Och det var ju inte direkt så att jag fick någon läsning gjord under helgen...

Det som var roligt igår var att T´s världens snällaste mamma klippte oss. Och hon är ju så rolig, hon hade tidsmässigt "bara" planerat in en klippning för både mig och T. Sen när hon var klar med T och satte mig i stolen, frågade hon hur mycket jag ville klippa av. Jag hann knappt svara innan hon förtvivlat började slita i mitt hår och stirrade hysteriskt på min utväxt. Eftersom både mina naglar och mitt hår växer som ogräs var det en ordentlig mörk utväxt på mitt blonderade hår. Hon formligen skrek ut: "Men så här kan du ju inte se ut! Vi måste ju fixa det här! Vi får klippa dig en annan dag, nu måste bara utväxten bort!" Sen kom det: "Det var inte jag som färgade dig sist va? Det är ju helt klumpfärgat! Jag blev bara mindre och mindre där jag satt i frisörstolen och pep fram: Nej, det var på Bobbys salong i Vällingby.. Du hade ju ingen salong då... Jag tror aldrig jag vågar varken färga eller klippa mig hos någon annan någonsin igen, lika bra att lämna mitt hår helt i T´s mammas händer, så slipper jag bli 2 cm lång varje gång jag är där emellanåt...  Hon tonade blekning på utväxten och hann putsa till topparna lite. Men eftersom hon vill lägga lite mörkare toner i mitt hår för att göra utväxten mindre synlig och även klippa bort min uppklippning i nacken, fick jag en ny tid den 29e hos henne. Hon är verkligen sanslöst gullig, om än lite läskig!

Något annat bra med gårdagen var att jag äntligen fick tillbaka kompletteringen på evighetskursen, nu är jag äntligen godkänd! Det var det sista jag skrev om den kursen någonsin. Allt jag kan säga är att jag hoppas på en förändring i framtiden...

Idag eller imorgon kommer salstentan tillbaka, riktigt nervöst att vänta och vänta.. Idag hade vi sista seminariet denna termin, nu är det bara 2 dagars VFU kvar, sen är det jul och nyårsuppehåll. Jag ska faktiskt unna mig 3 läsfria dagar nu och sätta igång på fredag och läsa igen! Sanslöst skönt!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0