Självömkan

Man får tycka lite synd om sig själv när man är sjuk tre dagar före jul. Och måste jobba. Så därför tycker jag synd om mig själv. Dagen spenderades på soffan fram till 14.00, sen fick jag med T till Vällingby och handla lite julklappar. Hittade till pappa och lillsyster, så det är alltid nåt. På mammas sida har vi dragit lott och ska bara köpa till den personen. Jag fick mammas sambo, men hon hade redan hittat på något till honom, så vi splittar på det istället. Så nu är det några julklappar under vår fina gran, synd bara att de bara ska ligga där i tre dagar till...

T har lagat mat hela dagen. Ugnen har gått varm i 7 timmar idag och brandlarmet har gått både två, tre och fyra gånger. Numera ligger brandvarnaren på köksbordet. Men hans familj kommer få hemlagad mat. Han har till och med gjort egna köttbullar, med anjovis. Jag vet inte om jag ska vara tacksam eller ledsen för att jag inte äter rött kött.

Imorgon ska jag vara på jobbet kl. 10. Håll tummarna att jag är friskare!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0