Skoldebatt som ett brev på posten!

Jag tror att jag börjar bli vuxen. Jag har alltid tyckt om att tycka saker, kanske ibland utan att egentligen veta hela sanningen om det jag har åsikter om. För att ha en helhetsbild så måste man ju skaffa sig det, och det gör man ju lättast genom att läsa. Eller det är väl i princip enda alternativet, nyheterna är ju ganska begränsade in sina utlägg, och samhällsprogram hinner jag sällan titta på då de går samma dagar som mina favvo-serier. Och en flicka måste ju prioritera... Anyway, jag har äntligen börjat läsa om sånt jag engagerar mig i. Jag hämtade posten och hade massa tidningar från skolan och lärarförbundet jag är med i. Så jag har i en timme suttit och grävt ner mig i skolan på längden och tvären. Och jag tror jag förstår varför jag inte gjort detta tidigare, jag känner mig helt matt! Det enda jag funderar på är varför politiker överhuvud taget är inblandad i skolpolitiken. Kan inte alla som vet saker om skolan få bestämma om skolan istället? Jag tror att det skulle lösa de mesta av alla problem. Bra va? Nu ska jag vila 15 minuter sen ska jag läsa!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0