Äldreomsorg?- Helt j---a sanslösa!

Synd att det är olagligt att mörda i det här landet. Annars har nog en mördargen väckts i mig nu. Ok, vem som helst får inte mördas, inte oskyldiga. Men de som förtjänar det. Min farmor har ramlat. När hemtjänsten kom hem till henne var hon blodig i ansiktet. Farmor erkände att hon ramlat, men inte fattat hur illa det egentligen var. Hon fick åka in till akuten och sy ihop ett djupt jack i huvudet. För tre veckor sedan fick min farmor avslag på äldreboende här i sollentuna. Avslag! Hon bor ensam i sitt stora hus med ett besök om hemhjälpen under vardagar. Mer hjälp vill hon inte ha. Hon är gammal, integritet är hennes ledstjärna. Farmor fyller 96 om ett halvår. Min farmor har tydligen ingen rätt att åldras utan att behöva oroa sig för om hon kommer kunna gå ned för trappan utan att ramla. När farmor fick avslag ringde jag och var skitförbannad och pratade med den där jävla gubben som gett henne avslag. Han saknade totalt empati och förståelse för min farmors och våra önskemål. Idag ringde pappa, arg. Pappa sa att det var som att tala med en vägg. Hur fan kan sådana här människor jobba med mänskliga behov? Och dessutom äldre människor behov? Imorgon ska jag ringa runt. Måtte jag få tag på någon ansvarig, chef. Nästa steg är varenda jävla tidning och tvkanal som finns. Såhär behandlar man inte min farmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0