Poliskontroll och brandlarm.

Min dag har varit fullkomligt SPÄCKAD av äventyr. Eller så var det inte så nej... Dagen började med att vi vaknade upp i mammas och Krilles hus ute i Ekolsund (Bålsta/Enköping) och åt en suverän frukost. Vi kom dit igår (lördag) kväll tillsammans med Adam och Malin. Vi åt tacos och drack rödvin och snyftade lite åt Adams kommande resa. Känns overkligt när man bara slänger en tanke på det, men så fort jag tänker på hur lång tid det är och hur tomt det kommer vara utan honom bara ett telefonsamtal bort, blir jag så himla himla ledsen. Vem ska jag nu prata med om vår knasiga familj eller vad som händer på jobbet? Efter vi ätit oss proppis (går det att äta tacos på något annat sätt?) gick vi upp på andra våningen och spelade en omgång Jeopardy årgång 1999 och slökollade på Melodifestivalen. Det enda jag blev riktigt underhållen av var komikern Björn Gustav(f?)sson. Vi skrattade nästan så vi vek oss dubbla, så oerhört uppfriskande med en så ung kille som kan bjuda på sig själv så. Love it!

Eftersom detta är min underbara jobbhelg (även för T) så var det bara att efter frukosten knöla in sig i en kall bil och åka tillbaka till verkligheten. Så när vi kör på Stäketvägen, mellan E18 och E4an, så blinkar plötsligt en stor lastbil mot oss med helljusen. Poliskontroll! Vi försöker snabbt räkna ut när och hur mycket vin T drack igår kväll. Hysterisk som jag är trodde jag ju att det var kört och att körkortet skulle ryka. Hade inte hjärtat suttit så väl förankrat i min kropp så hade det nog hoppat ut, så fort slog det. Vi blev såklart invinkade och en kvinnlig polis kom gående mot oss. Jag trodde jag skulle svimma av nervrositet. Men älsklingen min höll lugnet fast jag visste hur jobbigt han tyckte att det var. Han blåste, och det blev.... negativt. Så lättad!

Äventyr nr 2 kom runt 18-tiden på jobbet. Jag hade just kommit tillbaka från rasten när det plötsligt börjar tjuta för fulla muggar i hela köpcentret. Och den automatriska rösten ber oss trevligt utrymma byggnaden. Fint! Bra! Vi börjar ju hysa ut folk trots att ingen fattat vad som skedde. Några lydde, andra stannade kvar. Efter en kvarts fullkomlig förvirring fick vi veta att några sattyg till ungar hade slagit sönder en larmknapp nere i garaget. Så brandkåren kom. Den kostnaden blir fin. Inte för att jag är för aga- men ibland undrar man ju inte om det är det som skitungar förtjänar. Det eller straffarbete. Det blir bra.

Annars var det en någolunda händelselös helg på jobbet. Nu är klockan 23.08 och jag ska strax gå ochn lägga mig. Kul att komma hem 22.30 för att åka hemifrån sen igen 7.30 dagen efter. Ungefär som jag ska göra imorgon. Men nu är det minsann två hela veckor tills det är dags igen, helt fantastiskt! Nästa vecka är det praktik igen, lite fler språklekar ska jag sysselsätta 6-åringarna med på onsdag, annars är det läsning och skrivning som gäller. Och så Adams resa, stackars stackars oss.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0