Världens sämsta student- that´s me!

Nu har jag varit hemma och lallat runt i 5 timmar och lyckats med konststycket att inte ens öppna en bok! Nu skäms jag faktiskt. Igår var jag tokduktig och när jag kommit hem vid 15 (efter vfu+ biblioteket) satt jag både och skrev, förberedde lite lektion och läste. Säkert 4 timmar under eftermiddagen och kvällen. Får på något sätt kompensera ut dessa två dagar mot varandra. Det värsta är att det är ju enbart mitt dåliga samvete det drabbar... Om två timmar är jag på väg till yogan, idag kan förhoppningsvis ingenting stoppa mig från att gå dit. Ja, det skulle möjligtvis vara om jag somnar nu, men med tanke på att både jag och T (som e lite dålig) tog en entimmespowernap mellan 13-14, så BORDE jag väl hålla mig vaken..? Vilken härligt lång mening det blev. Vilken tur för mitt skrivande att det här är mitt andra inlägg idag- eller är det bara ytterligare en metod att smita från studierna?  Who knows? Ikväll är Karin med på Eftersnack på Mittnytt- hoppas det inte tar en vecka innan de lägger upp det på webben, som sist! Hejjar på dig pluttan!

Tänker massa på lillebrors kommande resa. Om sex dagar åker han. Under tre långa månader kommer han slippa sin storasysters jobbiga telefonsamtal. För hans skull är det det bästa som kunde hända- för mig är det det värsta. Igår pratade jag med stackarn i ca 5 min, och jag grät och grät. Fick ju rensa tårkanalerna i alla fall. Han har ändå funnits i mitt liv i 20 år, och man har alltid kunnat prata hur som helt och när som helst. Men nu kommer han befinna sig på andra sidan jordklotet- och inte alls vara så nära längre. Och min födelsedag tvingas jag fira utan min älskade bror. Aldrig hänt. Kan inte ens tänka på det utan att tårarna gör sig påminda bakom ögonlocken... Fan!

Ok- nu kan jag inte fly längre... Under en timme ska jag kedja mig fast vid Bornholmsmodellen. C YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0