Första bloggen på det nya året!

Jag vet, det har dröjt. Minst fyra dagar. Men mina ursäkter är goda. Denna fredagkväll känns det inte (för första gången detta år) som jag sprungit in med huvudet i en stenvägg. Sedan i tisdags har jag varit sjuk. Nu kommer detaljerna: till en början var det enbart hosta, sen kom magont, tätt följt av huvudvärk utan Guds nåde och sedan febern- runt 38,5, som grädde på moset. Förutom den hysteriska sjukhusdagen igår har jag bara vandrat mellan soffan och sängen. Mitt stackar hjärta ar fått passa upp på mig och ta hand om hus och köksbestyren. Nu ser ju även lägenheten ut därefter också.... Nä, jag ska försöka att inte vara dum, han har verkligen varit supergullig. Igår natt var jag så dålig att jag bara grät, och inte fanns det nåt man kunde göra utan att pilla i sig en alvedon och försöka somna om. Så när morgonen kom så ringde jag såklart mamma för lite "stackars Natta-prat". Men hon var påväg med Adam till sjukhuset för att operera lite på hans tå, så jag fick hoppa med på färden och hoppas att en läkare kunde klämma in mig någonstans för lite hostmedicin. På Järva närsjukhus blev hjälpen inte den vi hoppats på, jag fick inte tid förrän 13.40 (klockan var då va 11.30) och Adam fick inget förtroende för kirurgen (han förstod inte ens vad han sa), så familjen bilade vidare in mot staden och Cityakuten. Efter en dryg timme i deras i princip fullsatta väntrum fick först Adam komma in, 10 minuter senare även jag. Under tiden i väntrummet tog jag ca 4 tupplurar- hyfsat slut i kropp och själ! När jag fick träffa läkare fick jag andas och hon konstaterade att mina lungor lät bra, sen fick jag vips både pencillin och cocilliana utskrivet. Sjukt snabbt! Och det förstnämnda hade jag inte ens bett om! Låter dock den asken stanna i skåpet, tror inte den gör nån nytta ändå. Men oh, min älskade hostmedicin!!!

Orkar inte skriva så mycket mer, mina naglar vill inte låta mig skriva varken snabbt eller smidigt, blir många felskrivningar... Om jag till imorgon mår ytterligare bättre måste jag fixa min analys lite snabbt, så vi kan fixa paruppgiften innan torsdag. För på söndag pratade mormor om NKs rea, och den är aldrig helt fel..! Hoppas bara jag blir frisk nu!!! T fyller år på onsdag också, vet nästan allt jag ska köpa, en sak är redan klar... Älskar att köpa grejor till söta pojkar!!! Nu ska jag på och krama lite på min pöjk som sitter fastklistrad vid sitt Wii.. boys will be boys..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0