uppe med tuppen

Imorse gick jag upp halv 7. Halv 7! När jag inte ens var tvungen! Pallrade iväg till simhallen och körde en timmes yoga på mammas pass. Var skönt, men satan vad stel man är på morgonkvisten. Kändes som jag skulle gå av på mitten!Sen stressade jag hem och efter 15 minuter satt jag i bilen igen. Och då hade jag hunnit duscha, klä på mig, sminka mig, dra plattången genom håret 5 ggr och äta frukost. Tror jag slog rekord i snabbhet...

Plugg hade vi mellan 9-10. Totalt värdelöst. Det enda vi skulle göra under den tiden var att ge varandra respons, men duktiga som vi är så var min grupp redan klar. Så vi satt och babblade oss igenom 45 minuter. Sen var jag hemma på en kvart och kunde krypa ner i sängen bredvid Tommie som inte gått upp än. Sjukt att jag när klockan var 10 både hunnit yoga och vara i plugget. Sen sov jag till 11, kan inte ens förklara hur skönt det var!

På måndag börjar en ny kurs- en en-veckas kurs. Läsarporträtt. Examinationsuppgiften är att vi ska skriva en essä om hur vi själva började läsa och vår egna läsutveckling. Ska bli riktigt kul att gräva ner sig i sina minnen. Har jag några kvar...? =)

Idag ska jag fortsätta dagen med lite husfruarbete. Städa lite, handla och sånt. Innan 15 ska jag även skicka iväg exam. uppgiften för denna kurs. Skönt att bli av med den, ska nog göra det på en gång. Karln drog till garaget, så jag har det lugnt och skönt här hemma. Mys! Kanske får middagsgäster ikväll, Tommie ringde och bjöd in två kompisar till oss. Han skulle ringa och höra med henne och sen ringa tillbaka till Tommie. Hoppas de kan, var alldeles för länge sen vi sågs. Imorgon ska jag till Milli och äta middag, hon fyllde år fredag för en vecka sen så jag har köpt en liten present också. Tror stenhårt på att det är tanken som räknas....! Bir mysigt att träffa henne, båda har alltid så fullt upp så det är nästan en omöjlighet för oss att få till en träff. Hennes sambo skulle träffa sina polare så det blir pojkfritt. De har ju renoverat klart sin läganhet nu, ska bli kul att se hur det blev!

Nej, nu ska jag städa. Väntar jag på besked om vi får besök eller inte kommer jag bergis inte orka städa omdet blir ett nej, så det är lika bra att göra det nu innan jag vet!

Ha en skön helg, det ska jag ha!

Kommentarer
Postat av: kifah

hej jag började LAU170i höst 08 nu jag har bestämt mig att hitta annan kurs behöver inte att alla människor bli akademisk oj oj oj va jobbet med lärare utbildningen läs läs läs

lycka till kompis

2009-01-13 @ 22:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0