yadayadayada....

Motivationen är låg. Har varit en tuff vecka, känner mig inte riktigt i form. Kryssningen som var i helgen som gick lyste upp vardagen lite, men helgen var över ruskigt snabbt... Relationer är inte alltid en dans på rosor. Är så lätt att jämföra sig med andra och skapa bilder för hur ett förhållande borde vara, men som över huvud taget inte är förankrade i verkligheten. Men kärleken finns. Och kämparandan. Då löser det sig. Blev ingen yoga idag, var så slut när jag kom hem så jag la mig för att blunda i fem minuter, och somnade såklart. När jag vaknade 25 minuter senare så var det för sent. Känns jobbigt, yogan är min enda riktiga andningspaus. Får köra på fredag morgon, min älskade mammas pass. Mångan konstiga tankar i klump. Märks att jag är någon annanstans.

Den nya kursen känns rolig. Språkutvecklingsdidaktik. Nu är det dags att börja sätta in allt vi lärt oss tidigare, om morfem och förälderns betydelse för barnets språkutveckling, i ett sammanhang. Imorgon är det skola 10-16 (sen ska jag flänga iväg till inventering på jobbet, jippi. Hinner KANSKE till 17.30. Meningsfullt?) Fredag är läsdag, men så på måndag gör praktiken, VFUn  (Versamhets Förlagd Utbildning) igång igen. Kommer vara ute i två veckor och iakkta, intervjua läraren, analysera hit och dit och framför allt upptäcka hur de jobbar med de metoder som vi läser om nu. Ser ut som "Bornholmsmodellens" språklekar kommer bli en stor del av min vardag en tid framöver.

Så fyller Karin 25 snart. VAD ÖNSKAR DU DIG? Svara quinna! =) På fredag ska i alla fall Tompa och jag ut och roa oss. Först teater och sen Wasahof. Har egentligen inte råd, men ibland måste man offra saker för sin och sin älskades välmående. Längtar som tusan!

Kommentarer
Postat av: jennie

tänk va lite man vet om varandra...
ha en skoj helg // Jennie

2008-02-01 @ 13:01:50
Postat av: Karin

Hej vännen! så kul att läsa om vad som händer i ditt liv! Jag ska bli bättre på det....vad jag önskar mig....herre gud, har inte hunnit tänka på att jag fyller
år! Jag tycker vi kan unna oss att göra nåt lyxigt nästa gång vi ses....massage eller nåt. Fast det kan ju ta ett tag tills vi ses, men den som väntar på nåt gott....Kram älsklingen!!

2008-02-03 @ 10:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0