Motivation.

Måndag. Oftast den segaste dagen på hela veckan. Framför allt då jag kom hem från jobbet 22.40 och inte fick ro förrän 00.00 och var uppe igen 07.00. Med andra ord, inte riktigt så mycket sömn jag vanligtvis behöver för att hålla mig flytande. Men trots att jag lyckades med konststycket att fastna i trafiken och vara totalt uppstressad när jag väl kom fram, så hjälpte dagens föreläsning mig att mjukt landa på fast mark i en ny vecka. Under mina snart ett och ett halvt år har jag både haft bra och mindre bra lärare och föreläsare. Men trots att de är bra, så saknas det där "lilla extra", det där som ger glädje och en ordentlig motivationsspark, och känslan av att man är på rätt plats, vid rätt tillfälle. Men idag, efter jag kommit tio minuter alldeles försent, fick jag ta del av just det där lilla extra. När man hör en människa som brinner för sitt yrke, och inte bara för sitt yrke, utan som är så mycket mer, som använder sin kunskap till att inspirera, debattera och lära ut, då blir man lycklig ända in i själen och man vet, vet att allting är möjligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0