Nu kan jag ta helg!

Sprang nästan hem från bilen för att kolla i brevlådan. Men nej då, ingen post från SU/LHS. Så jag tog en chansning och kollade in intranätet och betygssidan- och vad såg jag där om inte ett litet G? Känns underbart skönt, ytterligare en kurs att lägga bakom sig och rikta uppmärksamheten framåt igen. Efter 1 1/2 års VG-svit är smekmånaden över, nu får man kämpa med blod, svett och tårar för att få ett G. Men vad är ett VG värt? Inte mer än att det ser roligare ut på pappret. Vad är en bal på slottet? Alldeles, alldeles..... underbar....  Nej, jag är JÄTTEGLAD över mitt G, så det så! =)

Stackars Tommie däremot kuggade sin senaste tenta, med den ilskan han känner just nu skulle i alla fall inte jag vara hans lärare. Tydligen inte den första orättvisa rättningen....

Nej, det är alltid inte guld och gröna skogar att vara student, men vi kämpar vidare! Jag unnade mig själv 8-bitars sushi till lunch idag, tyckte jag var värd det, fredag och allt! Hoppas få festa till det i helgen, får se vad som händer, behöver nog koppla av med ett glas vin eller en cosmopolitan eller........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0