Rent hus...

slänger jag ett eller två ögon på titt som tätt. Hur kan människor misshandla sitt hem på detta vis?? De sover bland matrester och pälsängrar (nej det heter inte pälsÄNGLAR) och verkar inte rensa ut kylen mer än vart 10e år. Jag som inte ens lever stökigt (snarare renlighetspanik) får lust att kamma igenom hela lägenheten med en bautastädning och skrubba ur varenda litet hörn. Tråkigt nog har jag en sambo som inte värdesätter ordning och reda på samma sätt. Ytterligare en anledning till att vi borde bo större!

Idag vaknade jag 06.00. Sjukt tidigt, för att vara jag. Tio i sju satt jag i bilen och 25 minuter senare var jag framme vid skolan jag jobbar/VFUar på. När jag sitter i bilen på parkeringen och ska lägga i pengar upptäcker jag katastrofen. Jag har glömt plånboken hemma!!! Tommie glömmer saker, jag glömmer aldrig något. Kollar alltid nycklar, mobil, plånbok, vantar, almanacka och annat som kan komma att krävas under dagen. Men det är såhär det går om man tvingas upp alldeles för tidigt när man är en latmask! Panikslagen ringde jag min sovande sambo, eftersom jag märkt att p-lisorna gillar att hålla sig framme i området. Tror ni han svarar? Icke då. Pojken sov väl som Törnrosa. Och jag som inte alls tycker om att dramatisera mitt annars så händelelösa liv skickar ett sms till honom: Ring mig så fort du kan, jag sitter i skiten!! Sen ringde jag mamma och panikade lite för henne, men hon var hemma och de skulle inte åka hemifrån förrän långt senare, och hade dessutom abslout inte vägarna förbi mig. Men min fina underbara mamma hörde på sin dotters skärrade röst hur jobbigt hon tyckte att den kommande bötern skulle vara och lovade att, om olyckan skulle vara framme, hjälpa till att betala den. Älskade mamsingen! En timme senare fick jag tag på respektiven, som var på plats med min plånbok 40 minuter senare. Och ingen böter hade hunnit sätta sig på vindrutan! Och detta var bara innan klockan huniit slå 09.00...

Dagen fortsatte väl ungefär i samma stil som den börjat. Vi skulle vara 3 vikarier, men mitt i min glömma-plånbok-cirkus, ringer en av dem och sjukskriver sig. Härligt! Hon var dessutom den av oss som hade lite koll på rutiner och regler. Lite har man ju med sig sen förut, men när man inte känner barnen eller vet hur "det brukar vara" är det inte alltid så lätt. Barn gillar ju att testa vuxna som de inte känner, så även det har jag fåt erfara. Det är faktiskt skillnad på klassrumsbarn och fritidsbarn. Blir på något sätt mindre strukturerat, framför allt när det är fritids från morgon till eftermiddag! Tjejerna var värst. Envisa och kaxiga. Jag blir fullständigt galen! Snällfröken försvann ut genom fönstret både en och två och tre och fyra gånger..... Men det är nyttigt om inte annat!

Sitter och knapprar på min nya dator. Sammanlagt den fjärde i raden. Får ju erkänna att jag inte direkt haft något flyt med datorer, så nu hoppas jag att min Toshiba, för lite mer pengar än vad jag hade råd med, ska hålla.

Tänkte strax crasha isäng. Imorgon är det Vinn som gäller från 9.30-18.30. Hela nya Stinsen öppnar imorgon, ska bli kul att se den nya halvan. Nu kommer man ju att kunna använda det som shoppingcenter på riktigt också, halleluja! Fyller år snart, om 6 dagar för att vara exakt. Hoppas innerligt på en ny digitalkamera (slängde den gamla i golvet efter några groggar för mycket) och mamma är upplyst om denna önskan. Så håll tummarna, längtar efter att kunna plåta lite, kanske jag till och med kan börja slänga in lite bilder här! Nu när jag har en så soft dator menar jag! =) puss och kram allihopa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0