Så var veckan slut igen!

Igår blev det ingen bowling- gravidbekymmer satte käppar i hjulet. Verkar jobbigt det där, känns som att jag gör klokt i att vänta några år, än är jag alldeles för klen! Ylva, som nu tvingats införa den så kallade "vaggande" stilen, och Lollo och jag gick istället och åt middag. Det är nåt vi är bra på! Vi gick till det tjusiga snabbmatsstället Jensens boefhouse och frossade i friterat, kyckling och glass. Visst, maten där är helt ok, inget speciellt, men gott. Men servicen höll jag på att bryta ihop över både tre och fyra gånger. De är hur många som helst som jobbat där, men finns det någon som ser en? Det spelade ingen roll att vi satt i mitten av hela stället där de hela tiden gick förbi köket, de tittade inte åt sidan en enda gång. Och när Ylva och jag fått vår mat, tog det ytterligare ca 15 min  innan de lyckades få fram Lollos sallad. Man börjar ju undra! Men med en hovmästare som ser konstant gråtfärdig ut kanske det inte är så konstigt, vad vet jag..?

Nu är Tommie och skriver tenta. Hoppas verkligen att de går bra nu... Dessvärre så blev han ju dålig igen i onsdags. Helt otroligt, nu har han varit sjuk från och till sen i november. Han ringde sin läkare igen som sa att han för två veckor sedan skickat remiss till Danderyd, för att ta bort halsmandlarna. Verkar otäckt! När stackarn är hemma igen måste vi åka och handla, har inte en pinal kvar i kylen. Det går ju faktiskt inte, nu när det är helg och allt! Borde tvätta också. Kan inte hjälpas, men det är nog det jag tycker är tråkigast i hela världen! Var ju underbart när vi bodde i Tommie lägenhet och hade maskin i badrummet. Synd bara att jag hade sönder den. Man ska tydligen inte överbelasta en maskin, jag fick med råge veta varför...!

Nu ska jag slänga mig i soffan och skumma igenom DN innan jag fortsätter med studierna. Puss på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0