1 dag kvar till ångest.

Jag har ont i magen. Hela tiden. Jag börjar misstänka att jag blåser upp den här tentan till alltför höga höjder. Men hur lätt är det att ta det lugnt när varenda student runt omkring mig är lika nervös som jag är. Och låt mig säga att vi är bättre på att hetsa upp oss än att lugna ner oss. Idag gick jag upp halv 7. Tanken var att jag skulle somna redan 22.30 igår, men kaffet jag drack runt 18 hade tydligen bestämt sig för att sabba mina planer. Jag låg och vände och vred mig när tankarna bara surrade i flera timmar. Med andra ord kanske jag sov 5 timmar inatt. Är jag inte trött ikväll så vet jag inte vad jag gör.

Idag är en lång dag. Plugga ska jag givetvis göra, jag har satt lappar på böckerna där de sidor står som jag ska gräva ner mig lite till i. Jag känner mig ovanligt strukturerad! Sen måste jag fixa blyerspennor, helst med någon slags mudd på så att jag inte får ont i mitt hopplösa långfinger, vilket jag alltid får efter flitigt skrivande i några timmar. Ärligt talat, varför är inte skolan mer utvecklad så att man kan skriva salstentorna direkt på datorn? Förutom pennor ska jag köpa fler sticknotes som jag kan klistra in i mina böcker. Sen måste jag handla och förbereda mat inför imorgon. Jag tänkte: en termos kaffe, en cola- och en vattenflaska, 1 äpple, 1 mandarin och 2 tunnbrödrullar med kalkon, philadelphia och grönsaker. Ska det vara så ska det!

Till kl18 måste det vara färdigpluggat för efter mötet tänker jag inte ens titta på mina böcker, jag tror inte på sista-minuten-korvstoppning dagen innan en salstenta.

Nu måste jag bege mig ut i kylan om det ska bli nåt gjort idag!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0