Äntligen!

För drygt 12 timmar sedan åkte jag hemifrån imorse, nu har jag ÄNTLIGEN landat hemma i soffan igen! Hade en underbar dag på skolan, först var jag från 8-12.30 lärare i en 3-4a, sen kom en fritidspedagog från en annan avdelning och bönföll mig att hjälpa dem på fritids. Tror ni att jag kunde säga nej? Älskar man att hänga med ungar, ja då tar man varenda tillfälle i akt! Fick som vanligt med mig en hel hög fina teckningar hem från barn i alla åldrar. Den bästa var några hjärtan med texten "Natasha är en bra lärare". Det tackar man för! Jag tror, att om barnen känner man att man tycker om dem, då speglar det tillbaka på mig. Min kärlekslag. Bra va?

Sen till det mindre roliga: Min generator har krånglat ett tag nu, men som den fattiga student jag är har jag inte råd att köpa en ny. Så jag hoppas liksom att den ska hålla tills jag vinner på Triss eller är klar med min utbildning och kan tjäna pengar. Men imorse när jag rullade in på parkeringen slocknade stereon och jag lyckas hålla fart in tills jag är på plats i p-rutan. När jag sen provar att starta den, ger den bara ifrån sig en suck. Härligt. Tur att mamma jobbar på skolan. Jag fick låna hennes bil, åka in till kth och plocka upp T, köra oss tillbaka till min bil, och han fick köra den därifrån, tack gode gud så hade den stått några timmar, så vi fick igång den utan startkablar! Sen åkte vi hem och lämnade bilen, och åkte och handlade mat på City Gross, kyl och frys var tom, så det var tur att jag fick lön idag! Så nu har vi lagat mat och ska kolla på film och somna i soffan, Låter den som en skön fredagskväll?

Imorgon; jobb klockan 07.45!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0