B-barn!

Jag är så sjukt himla glad! Egentligen får vi tillbaka våra hemtentor för specialpedagogik på måndag, men vi kunde inte hålla oss. Hanna ringde läraren, fick veta, ringde mig, skrek, jag ringde läraren, fick veta, ringde tillbaka till Hanna, skrek lite till. Båda fick B! Jag kan inte förklara hur lättad jag är, speciellt med tanke på hur det gick sist. Och det är ju ytterligare en konstig sak, hur man kan få så olika betyg. Jag brukar hålla mig ganska jämn, inte supersuperbra, men lite bättre än "bra". Vilket det senaste betygen fantastiskt nog befäste. Men jag undrar vad som gick snett i första kursen, för inte kan det vara så att det var rent personligt? Eller att han bestämt sig för att underkänna ett visst antal? Tydligen så hade han till och med erkänt inför sin nya grupp att flera av de han underkänt, skulle bli godkända av andra lärare. Vad ska man säga om det? Jag hade tänkt ringa upp institutionen och tala om vad som pågår, men nu är jag för glad för att orka kriga!

Jag lyckades faktiskt passa på att städa när jag befann mig högst upp på mitt glädjerus. Röjde undan och dammsög hela lägenheten på 30 minuter. Känns superskönt! Idag ska jag läsa Skinner, börja kika i boken som handlar om observation (inför vfu-uppgiften) och sen ska jag äntligen rensa undan alla papper som ligger kvar framme i kontoret från spec. ped. kursen, för nu är den klar!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0