Bakis-plugg

Igår kväll hade jag riktigt kul! Dessvärre glömde jag kameran, men men, jag får berätta istället. Cissi och Claes hus är hur fint som helst, öppen planlösning kök/vardagrum och en öppen spis mitt i allt. På den inglasade altanten komme det bli många middagar somrarna framöver! Förutom jag och Cissi var det 2 tjejer som hon jobbat tillsammans med, och en tjej vars syster är ihop med Cissis bror. Vi fick en cosmopolitan innan maten och sen var babblet igång. Jag har bara träffat Cissis kompisar 2-4 ggr, men när T hämtade mig halv 2 kändes det som vi känt varandra hela livet. Underbara tjejer! Vi blev bjudna på färsk pasta med olika havsvarelser i saffransås. Jag har ju lite svårt för bläckfiskarna, med armar och allt, och de små musslorna pillade jag också bort. Jag är ju lite larvig med sån där mat ibland..  Men resten var toppgott! Sen blev det ost och kex med vindruvor och syfilis (psysalis), och en dunk rosévin fick vi i oss också. När T och jag kommit hem mådde jag dessvärre inte helt bra, så jag somnade till slut i soffan under en filt. Vid halv 5 kunde jag kravla mig in till sängen och lägga mig under mitt sköna täcke...

När T skulle åka till skolan halv 8 imorse var jag halft medvetslös. Mitt samvete var inte det bästa heller, men jag erbjöd mig faktiskt att hämta honom i skolan som plåster på såren, men han avböjde. Om någon vet hur det är att hämta sin sambo mitt i natten och sova i 5 timmar, så är det jag! Så, jag ska försöka svälja samvetskvalen.

Efter 14 lyckade jag börja plugga. Nu har jag läst i 2 timmar och är äntligen klar med första delen som var på ca 70 sidor. Nu är det del 2 kvar, som består av ungefär det dubbla antalet sidor. Jag har idag på mig, imorgon förmiddag (dock kommer mamma vara här, så jag hoppas jag kan koncentrera mig ändå!) och fredag förmiddag. På fredag eftermiddag är sen Vygotskij-seminariet, och då måste allt vara läst, och gärna förstått!

Sen måste jag ju vara lite aktuell och skriva något om Obamas seger. Härliga tider! skriver jag då, och håller tummarna för landet där borta på andra sidan.

Nu är det dags för del 2!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0