Fullt ös!

Jag har funderat en hel del idag på inlägget jag skrev innan jag åkte iväg på min ärende-rutt. Och ju mer jag tänker på det, ju argare blir jag. Det är ju inte klokt att någon som inte vet vad han pratar om ska få uttala sig, sen ger jag blanka tusan i om det är vår utbildningsminister. Obildningsminister borde han kallas.

Idag har jag suttit i bilen i flera timmar än jag vill tänka på. Till sollentuna för att hämta en bok på biblioteket, till solna för att lämna tillbaka två böcker och ta en sväng förbi HM (klubbdag=10% rea), sen till Kista och svänga förbi alla andra butiker. Sen flängde jag hem igen och åkte till Mekonomen och plockade ut en liten grej som T ska fixa min bil med. Hoppas vi. Annars är det generatorn, och det är dyrt. Efter det var det bara att vända blicken mot stan, kl 16 mötte jag upp en kvinna utanför Franska Skolan och köpte en bok. Jag har inte varit i Franska Skolan på flera år, jag gick där mellan 1an och 4an, och det såg precis likadant ut som när jag gick där. Jag blev nästan lite sentimental! Kvinnan jag köpte boken av var supergullig, hon frågade om jag ville kika runt och sa att jag kunde behålla hennes nr om jag ville komma dit på praktik eller något i framtiden. Vilka härliga människor det finns!

I Kista gick jag för första gången i mitt liv in på Cubus. Det var nämligen 20 % rea på alla kläder. Och jag är svag för rea. Faktum är att jag hittade nåt att köpa, jippi! En pälsjack (fejk såklart, inga frågor på det, den är köpt på Cubus..) med ett skinnliknande skärp att knyta runt midjan. Jag som älskar att avslöja priset på mina synd kan meddela att den har kostat ca 600, nu 299:-.  Härligt va? Sen fyndade jag ett par skinnhandskar, 20% rea på Wedins denna gång, 200:- betalade jag. Satsar på att bli snygg & frääääääsch inför Hannas 29-årsfirande på lördag. 10 härliga tjejer ska ut och slå runt på stan efter singstar och vin i massor. Längtar! Det roliga är, jag som nästan alltid är bland de äldre, är numera en av minstingarna i gänget. Börjar jobba kl 13 dagen efter, satsar på att sova till 11, det borde inte bli några problem!

Nu måste jag ner i källaren ochgå på jakt efter min julstärna. Var nere där innan jag åkte hemifrån, men min julkartong var bara full med julgranspynt. Inte en stake och ingen stjärna. Förresten Ylva så garvar jag fortfarande åt julljusstackarna. Ja, de har det då inte lätt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0