Galen eller bara rastlös?

Jag älskar min underbara pojkvän, det gör jag verkligen. Men ibland undrar jag om han inte är helt galen. I några veckors tid har han väntat på att Airasia ska börja flyga från London, när de lanserar nya rutter brukar de tydligen ta ganska lite betalt för de första biljetterna. Idag släpptes dessa biljetter. Som två studenter badar vi ju knappast i pengar, och helt ärligt så lever vi inte riktigt så snålt som vi borde för att kunna lägga undan lite pengar då och då. Men det stoppar inte honom inte! Jag hade motvilligt gått med på 2 veckors semester utomlands, då jag måste jobba så mycket som möjligt för att över huvud taget ha råd att leva när jag inte har en trygg summa från csn under sommarmånaderna. T insisterade på 3 veckor. Efter lite trugande (från hans sida) och snyftande (från min sida) ska han nu alltså boka 3 veckor till oss i Malaysia, eller Bali. Tror nästan det slutade med att han sa att han skulle betala halva min resa eftersom jag har mer skulder än sparade pengar. Dock lite osäker på den punkten.

Så nu behöver jag alltså förslag på hur tusan jag ska få in massa pengar på 6 månader, runt 8000 måste jag ha. Det enklaste borde ju vara att lägga undan runt 1200 i månaden, och jag önskar att jag hade haft råd med detta. Men nej då, nu gäller det att vara kreativ...

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0