Happy halloween!

Eller glad (?) allhelonadag. Kan man säga glad? Med alla kyrkogårdsbesök känns det ju mer sorgligt än glatt...

Jaja. Jag ska i alla fall inte besöka en endaste grav. Dels för att jag inte har någon att besöka (tack för det) och sen för att jag ska jobba hela dagen. Farfars grav har jag förvisso, men den ligger i Norrtälje och jag minns farfar bäst i huvudet och inte vid en kall gravsten. Jag var 6 år när han dog. Men det känns som han funnits med mig hela livet, min farfar var den bästa man någonsin kunde ha. Är ledsen för att Adam (bror min) aldrig hann lära känna honom, Adam var ju bara några månader när farfar gick bort. Min morfar lever inte heller. Men trots att jag var 8 år när han lämnade jordelivet så fick varken Adam eller jag lära känna honom. Mamma och han hade ingen eller dålig kontakt så då blev det som det blev. Hans aska ligger i kyrkan på Odenplan, men i och med att han inte är en levande människa för mig, utan bara en man på ett kort som betydde mycket för mamma, så har jag svårt att känna något.

Jaha, så fick jag det sagt. Nu har jag ätit frukost precis. Om 3 timmar ska jag vara på jobbet. Jag har en fundering, varför är det alltid så att trots alla planer jag smider om hur jag ska göra förmiddagen värdefull, trots att jag jobbar, så blir det aldrig något av? Idag tänkte jag städa, plugga, träna. Jag ville hinna med allt som jag vanligtvis ägnar en hel dag åt, på en förmiddag. Och hur mycket har jag då gjort? Det blev lite disk gjord, och lite telefonprat med Hanna. Men thats´s it. Jag är värdelös just nu. Suck.

Det blev tyvärr inte många timmars sömn inatt. Igår var det skrfäckfilmskväll hemma hos Jenny och Mange. Det var vi och vår kompis Cissi. Och två skräckfilmer. Men jag är ju så mesig! Jag måste vara den räddaste 26-åringen som finns, jag vågade inte ens gå och kissa utan sällskap efter första skräckisen. Vi såg Halloween 2007 (kan den ha hetat så?) och Midnight meat train. Den första var läskig, den andra var konstig och splattig.  Klockan halv 2 gav vi upp efter att ha kolla lite på Madicken för att lätta upp stämningen, så vi somnade väl mellan halv tre och tre. Och T var uppe 8 för att jobba. Och jag kunde inte somna om. Skönt för mig att jobba till halv 11 med 5 timmars sömn i ryggen.

Jag hoppas det blir en lugn och bra kväll. Tänk på mig alla ni lediga!

Happy halloween!

/N

Kommentarer
Postat av: Ylva

Halloween var igår! Det är alltid den 31:a... =) Vad otippat att en film som heter "Midnight meat train" är konstig och splattig, hehehe. :D Puss och gonatt!

2008-11-02 @ 00:59:50
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com
Postat av: Natta

Vad fint då, jag har ju skön koll,haha! Men när knackar kidsen dörr då?

2008-11-02 @ 01:05:34
Postat av: Ylva

De har inte heller nån koll så de knackar väl lite olika dagar verkar det som... =) men hit kom ingen. Hmm..

2008-11-02 @ 11:25:54
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0