Hej mitt vinterland!

Tittar ut genom fönstret. Nu är det vinter! Jag har varit livrädd att det ska komma så här mycket snö tidigare, men nu är vinterdäcken på, så let it snow! Helst skulle man vilja dra på sig överdragsbyxorna och hitta en pulkabacke någonstans, men måste man plugga så måste man.

Synd att jag inte har någon oboy hemma, annars skulle jag dricka oboy hela dagen med näsan i boken. Och när jag tänker efter, så kanske det är tur att vi inte har oboy hemma... Helt ärligt så har jag inte haft 100% koll på kaloriintaget senaste dagarna, men det har inte varit katastrof, känns skönt att säga. Men i och med att denna helg är helt alkoholfri så riskerar jag inte att få någon dagen-efter-craving som blandar in hamburgare och pommes. Tycker det är underbart att vakna en lördagmorgon och må topp!

I eftermiddag ska vi till andra sidan jordklotet (til T´s föräldrar..). Hans mamma fyllde år för några veckor (!) sedan och nu är det alltså dags för lite firande. Ska tydligen inspektera nån fläkt och lite annat på huset, sen ska vi åka och äta middag, förhoppningsvis i Trosa, eller någon annat ställe som inte ligger riktigt lika långt bort som Nyköping.

Nu ligger vi fortfarande i sängen med varsin dator i knät och njuter av att det är lördag. Hade satt 10.00 som gräns, nu säger jag halv 11 istället. Sen blir det myshelgfrukost och dags att sätta sig och läsa!

Ha en underbar dag!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0