Home sweet home

Jag kan inte förklara hur lättad jag är över att vara hemma. Det var verkligen ingen rolig dag idag. Känns som det var nåt i luften. Kunder var otrevliga och bland personalstyrkan kändes det inte som alla var riktigt i toppform heller. Tyvärr. Tror att vi svenskar låter oss påverkas alldeles för mycket av den mörka vinter/hösten. Inte alls bra. Svenskarna skulle må bra av en massinvandring till ljusare och varmare breddgrader så här års.

Klockan är alltså 23.00. Jag ska upp kl. 06. Är praktik/observation imorgon, sen ska jag till skolan och hämta min uppsats, jag vågar inte tro att jag verkligen fått ett B förrän jag står med pappret i handen. Det vore skönt om jag fick krypa isäng nu, men jag måste dessvärre äta en macka (åt kl. 16 sist) och sätta mig ner och läsa om observation inför morgondagen. Jag hade ju tänkt göra det efter jobbet igår, men eftersom vi lyckades sova bort eftermiddagen imorgon så blev det inte mycket plugg gjort.

Ja, ibland är det inte lätt att vara jag. Men så länge min mamma är stolt (vilket hon gulligt nog ofta säger att hon är) så orkar man alltid lite till. Men jag är stolt över min mamma också. Jag tror utan att överdriva att jag har världens bästa mamma, jag vet att det inte finns någonting som hon inte skulle göra för mig. Jag är nog världens lyckligaste dotter. Så är det nog.

Nu ska jag sluta trött-svamla och sätta igång, mot kylskåpet!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0