Julpynt & matlagning.

Här hemma så har vi bara en kock. Och det är inte jag. I och med att T hade ätit middag i skolan då han kom hem så sent, fick jag själv laga min mat. Och pasta var bara att glömma, nu har jag 2 dagar på mig att dämpa min kolhydratsvullna mage så gott det bara går innan lördag. Färdigmatlådorna vi har i frysen var inte heller särskilt lockande. Så valet föll på att steka upp en kyckllingfile och göra en tomatsallad till. Alltid när T steker kyckling blir de alldeles lagom stekta men fortfarande saftiga och goda. Jag är inte riktigt lika snitsig. Av någon anledning fick jag ett ruskigt vitlökssug, och pressade ner en halv vitlök i några matskedar minifraiche och blandade ner lite riven färsk parmesan och salt och peppar. Sen penslade jag filén så gott det gick. Och väntade på att det skulle bli klart. Tro mig, jag fick vänta länge. Och tror ni att det lyckades bli sådär god och saftig? Icke sa nicke. Dessutom så blev den ju kolsvart på utsidan på 2 sekunder, medan insidan fortfarande var rå. Ca 25 minuter senare var den klar. Tänk en svart klump med vitlök och parmesansmak. Tur att jag var hungrig, annars hade jag nog aldrig ens försökt äta den. Tänk hur lite hunger kan slå ut allt sunt förnuft.

Jag lyckades till slut hitta väskan med allt försvunnet julpynt. En stjärna fick jag upp, en var trasig, så jag måste komma ihåg att köpa lampor imorgon. Två ljusstakar hittade jag också, till en måste jag handla mossa och några små flugsvamar att dekorera med. Hittade julduken också, och två tomtar. Nu ska jag bara få T att sätta upp våra balkonglampor!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0