Mardröm!

Nej, jag är absolut inte toknervös för min salstenta den 26e nov, inte alls.... Hur sjukt är det inte att man drömmer mardrömmar om skolan?

Jag hade just kommit till tentasalen, satt mig ner. Kursansvarig (som var en av de kvinnliga karaktärerna i Fringe, inte den söta) berättade hur det skulle gå till. Vi skulle alltså få en lärandesituation visad på TV och sen utifrån det analysera med hjälp av de tre teorierna och böckerna. (Detta ska vi göra, men jag vet inte om lärandesituationen visas på film eller står på ett papper.) Så ska jag ju då plocka upp de tre böckerna. Och märker av en saknas, Skinner! Katastrof! Jag blir gråtfärdig och ber läraren om att få åka hem och hämta boken, med tidsförlust på egen bekostnad. Läraren säger OK, och jag får nycklarna in till tentasalen så jag kommer in utan att knacka på och störa alla andra, och även nycklarna till hennes bil. Då jag inte vill säga att jag har egen bil eftersom hon var mycket mån om att jag snabbt skulle kunna komma tillbaka, tar jag emot även bilnycklarna med stor tacksamhet.

Jaha, sen hittar jag ju inte hennes bil. Och när jag väl hittar den så är det inparkerad, är kanske 1 mm til bilarna både framför och bakom. Och en människa finns att fråga om hjälp, en man som visas vara kraftigt alkoholpåverkad. Efter ett långt tag kommer det en yngre kille som jag ber om hjälp. Och tiden går. Bilen visar sig vara identisk med Karins bil, en jeepaktig större bil. Och jag som verkligen inte kan köra den! Var ett helskotta! Sen ringer jag mamma som babblar på som vanligt och jag berättar om katastrofen jag är mitt inne i. Sen när jag är hemma spårar drömmen ut. Då är plötsligt Adam ca, 5 år gammal och vi är i farmors kök i Norrtälje tillsammans med våra sysslingar, Per och Malin. Och sen svischar min gamla chef på 7Eleven förbi och det kryllar plötsligt att bajsande bebisar överallt.
Tack gode gud att jag vaknade!

Undrar vad som rör sig i mitt huvud, en tydlig prestationsångest, abslut, men resten då? Jag vet i alla fall att jag nu kommer att vara supernoga med att se till att allt är med på tentadagen! Nu ska jag köra en försenad T till kth. Klockan 13 börjar plugget och eftersom jag hann med att läsa allt igår ska jag bara sitter under täcket i soffan och glo på film fram tills dess!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0