Natt(as)tankar

Sova vill jag. Sova kan jag inte. Jag som hela dagen sett fram emot att få gå och sova, men när jag väl ligger där (gick och la mig för snart 1 timme sen) kan jag inte sova. Tankarna bara snurrar och kroppen vägrar att ligga still. Och T insisterade väldigt bestämt på att han ville sova, och absolut inte underhålla mig tills jag behagade att somna, så det var bara att dra med mig täcket ut i vardagsrummet och sysselsätta mig efter bästa förmåga. Scrubs och bloggosfären blev räddningen.

Låg och funderade på en rad olika saker.
1) Det är konstigt det här med vikten. Nu väger jag lika mycket som innan Thailand för två år sedan, men kilona har inte kommit tillbaka där jag sist såg dem. Utan det som förut var placerat på magen har omfördelat sig till rumpa och lår, men framför allt armarna av alla ställen! Ytterst märkligt, måste åtgärdas snarast.
2) Saknaden av lillebror. Det är tråkigt när man blir vuxen och flyttar hemifrån, att man inte längre dagligen kan hänga med sin bästa kompis sen man var 5 år. Nu vet jag inte ens hur länge sen det var vi sågs, och det känns verkligen jätte, jättetråkigt. Jag tänker nog överge T på torsdag kväll och våldgästa och ha pyjamasparty hos brorsan istället, han får säga vad han vill, men jag kommer sova i stan!
3) Skolan. Men framför allt min tenta som är på en andra bedömning. Undrar om jag någonsin kommer att få tillbaka den?
4) Betygssystemet. Nu under AUO2 blocket läser vi 4 kurser, alla bedöms i det nya A-F systemet. Men hur blir det till exempel om man har två Bn och två Cn i de olika kurserna? Vad bli då helhetsbetyget? B eller C? Inte för att jag har det, men ändå...

Inte konstigt att man inte kan sova när man grubblar som jag gör. Jobbigt är det i alla fall. Kan jag inte bara få ro och somna på studs?

Natti från Natta!

Kommentarer
Postat av: Alessandra

Trevligt att just du har en blogg!

Ska kika runt lite men först ska jag sova =)

Kram på dig!

2008-11-17 @ 23:49:35
URL: http://issylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0